Казанский (Приволжский) федеральный университет, КФУ
КАЗАНСКИЙ
ФЕДЕРАЛЬНЫЙ УНИВЕРСИТЕТ
 
COMPARATIVE STUDY OF AMERICAN AND RUSSIAN STUDENTS? ATTITUDE TOWARDS ALTERNATIVE EDUCATION.
Форма представленияСтатьи в зарубежных журналах и сборниках
Год публикации2014
  • Валеева Роза Алексеевна, автор
  • Другие авторы Вафина Диляра Ильдусовна
    Библиографическое описание на языке оригинала Valeeva R.A., Vafina D.I.Comparative study of American and Russian students' attitude towards alternative education // Life Science Journal, 2014 - V. 11(12s) - p. 821-824
    Аннотация The article presents the results of comparative study of students? attitude to the alternative education in American and Russian schools. The study was held in a number of Montessori schools in Minnesota USA (Sunshine Montessori School, Seward Montessori School, Great River School). Methods of observation, survey, questionnaire, personal interviews with students and teachers of schools were used. Questioning of American students was held in Great River School. The study surveyed 100 school students.
    Ключевые слова alternative education, didactical values, educational practice, alternative school, American students, Russian students, educational process, self-development, self-realization.
    Название журнала Life Science Journal
    Ссылка для РПД http://dspace.kpfu.ru/xmlui/bitstream/handle/net/32930/Statya_v_SKOPUS_Valeeva_Vafina.pdf?sequence=2&isAllowed=y
    URL http://www.lifesciencesite.com. 177
    Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на эту карточку https://repository.kpfu.ru/?p_id=102805
    Файлы ресурса 
    Название файла Размер (Мб) Формат  
    Statya.v.SKOPUS.Valeeva_Vafina.pdf 0,20 pdf посмотреть / скачать
    Statya_v_SKOPUS_Valeeva_Vafina.pdf 0,20 pdf посмотреть / скачать

    Полная запись метаданных