Казанский (Приволжский) федеральный университет, КФУ
КАЗАНСКИЙ
ФЕДЕРАЛЬНЫЙ УНИВЕРСИТЕТ
 
UNIVERSITY MANAGEMENT: FROM SUCCESSFUL CORPORATE CULTURE TO EFFECTIVE UNIVERSITY BRANDING
Форма представленияСтатьи в зарубежных журналах и сборниках
Год публикации2015
Языканглийский
  • Багаутдинова Наиля Гумеровна, автор
  • Горелова Юлия Николаевна, автор
  • Полякова Оксана Викторовна, автор
  • Библиографическое описание на языке оригинала Nailya G. Bagautdinova, Yuliya N. Gorelova, Oksana V. Polyakova. University Management: From Successful Corporate Culture to Effective University Branding (Управление вузом: от успешной корпоративной культуры до эффективного формирования бренда университета). Original Research Article Procedia Economics and Finance, Volume 26, 2015, Pages 764-768
    Аннотация The objective of the article is to define a framework for evaluating the state of the corporate culture at Higher Educational Institution (HEI) after reorganization. Using the case study of Kazan Federal University the research establishes the connection between the academic culture and corporate visual identity of HEI; highlights the need to interweave external brand promises with internal branding efforts not to lose its credibility. The study emphasizes the link between the choice of potential consumers evaluating a complex intangible offering of the university and the degree to which people within organization use the university brand value in their everyday work.
    Ключевые слова mission; environment; strategy; corporate culture; academic culture; corporate visual identity; internal branding efforts; communication model.
    Название журнала Procedia Economics and Finance
    URL http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2212567115008369
    Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на эту карточку https://repository.kpfu.ru/?p_id=116630
    Файлы ресурса 
    Название файла Размер (Мб) Формат  
    1_s2.0_S2212567115008369_main.pdf 0,24 pdf посмотреть / скачать

    Полная запись метаданных