Казанский (Приволжский) федеральный университет, КФУ
КАЗАНСКИЙ
ФЕДЕРАЛЬНЫЙ УНИВЕРСИТЕТ
 
TECHNIQUE OF COMPARATIVE STUDYING OF THE RUSSIAN AND TATAR NATIONAL FAIRY TALES AT MODERN ELEMENTARY SCHOOL IN A CONTEXT OF DIALOGUE OF CULTURES
Форма представленияСтатьи в зарубежных журналах и сборниках
Год публикации2014
Языканглийский
  • Закирова Венера Гильмхановна, автор
  • Камалова Лера Ахтямовна, автор
  • Библиографическое описание на языке оригинала Kamalova L.A. Technique of comparative studying of the russian and tatar national fairy tales at modern elementary school in a context of dialogue of cultures / L.A. Kamalova, V.G. Zakirova // Middle-East Journal of Scientific Research. - 2014. - Vol. 21. - № 1. - Р. 33-37.
    Аннотация The relevance of this study is due to new approaches to of primary education system, other criteria knowledge and competences assessment of primary school students in literary reading. School practice and the introduction of national educational standards at primary school dictate the need of study of Russian folk tales in the context of the dialogue of cultures at schools with native (non-Russian) language of the Republic of Tatarstan.The purpose of this article is to research and develop science-based methods of l Russian and Tatar folk tales studying based on the dialogue of two cultures.
    Ключевые слова folk tale, fairy tale, fairy tale about animals, household tale, dialogue of cultures, methods, literary reading.
    Название журнала Middle - East Journal of Scientific Research
    URL http://www.scopus.com/inward/record.url?eid=2-s2.0-84896370740&partnerID=40&md5=fe05a0e9b1370534bc32457523f6c0d2
    Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на эту карточку https://repository.kpfu.ru/?p_id=120554
    Файлы ресурса 
    Название файла Размер (Мб) Формат  
    1._Statya_Skopus_Kamalova_L.A._i_Zakirova_V.G.__1.pdf 0,12 pdf посмотреть / скачать

    Полная запись метаданных