Казанский (Приволжский) федеральный университет, КФУ
КАЗАНСКИЙ
ФЕДЕРАЛЬНЫЙ УНИВЕРСИТЕТ
 
PROFESSIONAL ADAPTATION OF STUDENTS AS FUTURE TEACHERS USING CASE STUDY TECHNOLOGY
Форма представленияСтатьи в зарубежных журналах и сборниках
Год публикации2015
Языканглийский
  • Абдрафикова Альбина Ринатовна, автор
  • Ахмадуллина Римма Маратовна, автор
  • Пименова Татьяна Сергеевна, автор
  • Библиографическое описание на языке оригинала Albina R. Abdrafikova, Rimma M. Akhmadullina & Tatiana S. Pimenova. Professional Adaptation of Students as Future Teachers Using Case Study Technology / Albina R. Abdrafikova, Rimma M. Akhmadullina & Tatiana S. Pimenova // Research Journal of Applied Sciences. - 2015. - Volume 10 (Issue 10). - PP. 643-647. - ISSN: 1815-932X
    Аннотация The study actualizes the problem of adaptation of preservice teachers to the conditions of professional activity at the stage of a high school education. The essence of professional adaptation as a multidimensional integrative process is revealed. This process is carried out through a variety of activities at all stages of education. The study also analyzes the characteristics and the advantages of the case-study technology in the development of personal characteristics of preservice teachers that ensure their readiness for professional activity and, consequently, a successful professional adaptation.
    Ключевые слова professional adaptation, multidimensional integrative process, case-study technology, personal characteristics, readiness for professional activity, discipline modules
    Название журнала Research Journal of Applied Sciences
    URL http://medwelljournals.com/abstract/?doi=rjasci.2015.643.647
    Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на эту карточку https://repository.kpfu.ru/?p_id=123126
    Файлы ресурса 
    Название файла Размер (Мб) Формат  
    643_647.pdf 0,16 pdf посмотреть / скачать

    Полная запись метаданных