Казанский (Приволжский) федеральный университет, КФУ
КАЗАНСКИЙ
ФЕДЕРАЛЬНЫЙ УНИВЕРСИТЕТ
 
THE FORMING OF PROSPECTIVE MUSIC TEACHER'S READINESS TO PROFESSIONAL ACTIVITY IN MULTICULTURAL SOCIETY
Форма представленияСтатьи в зарубежных журналах и сборниках
Год публикации2016
Языканглийский
  • Салпыкова Индира Маратовна, автор
  • Политаева Татьяна Ивановна, автор
  • Библиографическое описание на языке оригинала Salpykovaa I.M. The forming of prospective music teacher's readiness to professional activity in multicultural society / I.M. Salpykovaa, T.I. Politaevab // International journal of environmental & science education. - 2016. - VOL. 11. - № 8. - Р. 1849-1861.
    Аннотация The relevance of the researched problem is caused by the fact, that in modern social circumstances the special attention is given to the formation of a modern highly qualified music teacher, who should be prepared to implement his professional activity in a multicultural society, be able to treat the representatives of various social groups, their culture, traditions and spiritual values tolerantly and using these positions with the means of music art to educate the younger generation on the base of spiritual values and various traditions of national music cultures' assimilation. The objective of the article is in the elaboration of the model of formation of prospective music teachers? preparation to the professional activity in multicultural social circumstances.
    Ключевые слова the formation of preparation, model, professional training, a prospective music teacher, multicultural society, musical folklore.
    Название журнала International Journal of Environmental and Science Education
    Ссылка для РПД http://dspace.kpfu.ru/xmlui/bitstream/handle/net/104410/IJESE_355_article_575d824e080f3.pdf?sequence=1&isAllowed=y
    Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на эту карточку https://repository.kpfu.ru/?p_id=133690
    Файлы ресурса 
    Название файла Размер (Мб) Формат  
    IJESE_355_article_575d824e080f3.pdf 0,39 pdf посмотреть / скачать

    Полная запись метаданных