Форма представления | Статьи в зарубежных журналах и сборниках |
Год публикации | 2016 |
Язык | английский |
|
Аминева Венера Рудалевна, автор
Гайнуллина Гульфия Расилевна, автор
Шемшуренко Оксана Владимировна, автор
|
Библиографическое описание на языке оригинала |
The Interliterary Dialogues' Heuristic Potential on the Lessons of the Russian literature in the Multiethnic Environment (Эвристический потенциал межлитературных диалогов на уроках русской литературы в полиэтнической среде) / Venera R. Amineva, Gulfiya R.Gainullina, Oksana V. Shemshurenko // The European Proceedings of Social & Behavioural Sciences EpSBS e-ISSN: 2357-1330. Published by the Future Academy Volume XII, Pages 1- 451 (July 2016), рр. 7-13. (0,6 п.л.). |
Аннотация |
The European Proceedings of Social & Behavioural Sciences |
Ключевые слова |
Russian literature; Tatar literature; methodology; bilingualism; comparison; dialogue; genre |
Название журнала |
The European Proceedings of Social & Behavioural Sciences
|
URL |
http://www.futureacademy.org.uk/publication/EpSBS/IFTE2016VolumeXII |
Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на эту карточку |
https://repository.kpfu.ru/?p_id=137527 |
Файлы ресурса | |
|
Полная запись метаданных |
Поле DC |
Значение |
Язык |
dc.contributor.author |
Аминева Венера Рудалевна |
ru_RU |
dc.contributor.author |
Гайнуллина Гульфия Расилевна |
ru_RU |
dc.contributor.author |
Шемшуренко Оксана Владимировна |
ru_RU |
dc.date.accessioned |
2016-01-01T00:00:00Z |
ru_RU |
dc.date.available |
2016-01-01T00:00:00Z |
ru_RU |
dc.date.issued |
2016 |
ru_RU |
dc.identifier.citation |
The Interliterary Dialogues' Heuristic Potential on the Lessons of the Russian literature in the Multiethnic Environment (Эвристический потенциал межлитературных диалогов на уроках русской литературы в полиэтнической среде) / Venera R. Amineva, Gulfiya R.Gainullina, Oksana V. Shemshurenko // The European Proceedings of Social & Behavioural Sciences EpSBS e-ISSN: 2357-1330. Published by the Future Academy Volume XII, Pages 1- 451 (July 2016), рр. 7-13. (0,6 п.л.). |
ru_RU |
dc.identifier.uri |
https://repository.kpfu.ru/?p_id=137527 |
ru_RU |
dc.description.abstract |
The European Proceedings of Social & Behavioural Sciences |
ru_RU |
dc.description.abstract |
The meaning of a literary work makes the context of the national literature a real problem. The educational activity is aimed at understanding principles and methods of artistic forms of understanding reality: time and space images, plot schemes and motifs, national and universal in the characters, etc. Finding these meanings helps the reader to interpret the resulting aesthetic information adequately. “Alien” culture is perceived as “the other”. Student's consciousness captures the diversity of artistic principles and the world and human image's forms. Thus, the study of different types of dialogical relations arising between the works of Russian and native (Tatar) literatures, fundamentally changes the nature of the students' cognitive activity. |
ru_RU |
dc.language.iso |
ru |
ru_RU |
dc.subject |
|
ru_RU |
dc.title |
The Interliterary Dialogues' Heuristic Potential on the Lessons of the Russian literature in the Mulyiethnic Environment |
ru_RU |
dc.type |
Статьи в зарубежных журналах и сборниках |
ru_RU |
|