Казанский (Приволжский) федеральный университет, КФУ
КАЗАНСКИЙ
ФЕДЕРАЛЬНЫЙ УНИВЕРСИТЕТ
 
PAREIDOLIA ILLUSIONS IN ADVERTISING WITH ««HIDDEN«« SYMBOLIC IMAGES
Форма представленияСтатьи в зарубежных журналах и сборниках
Год публикации2014
Языканглийский
  • Добротворская Светлана Георгиевна, автор
  • Устин Павел Николаевич, автор
  • Курбацкая Татьяна Борисовна, автор
  • Библиографическое описание на языке оригинала Kurbatskaya T.B. Pareidolia illusions in advertising with ««Hidden«« symbolic images / Т.В. Kurbatskaya, S.G. Dobrotvorskaya, P.N. Ustin // Life Science Journal. - 2014. - Vol.11. № 9. - P.337-340.
    Аннотация The article covers the problem of using «hidden« symbols that are actually imperceptible without purposeful very careful examination of advertising picture. On the other hand «hidden« symbols in advertising are highly effective as a psychological effect on consumer. The authors discuss specifics of psychological effect of «hidden« symbols in advertising, analyze some symbols that may be found in today advertising and demonstrate specifics of perception dependence of sex. The authors have came to conclusion that hidden symbols in advertising pictures are not always carefully selected and do not reflect initial intention. Besides «hidden« symbols often contradict with advertising idea
    Ключевые слова "Hidden" Symbols, Advertising, Intent analysis, Pareidolia illusions, Psychological effect
    Название журнала Life Science Journal
    URL http://www.scopus.com/inward/record.url?eid=2-s2.0-84902314868&partnerID=40&md5=bbd235a819201a72713f7e14b30b7913
    Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на эту карточку https://repository.kpfu.ru/?p_id=139365
    Файлы ресурса 
    Название файла Размер (Мб) Формат  
    SCOPUS10978135_2014_11_9_SID84902314868_a1.pdf 0,04 pdf посмотреть / скачать

    Полная запись метаданных