Казанский (Приволжский) федеральный университет, КФУ
КАЗАНСКИЙ
ФЕДЕРАЛЬНЫЙ УНИВЕРСИТЕТ
 
OPPORTUNITIES OF BIOGRAPHIC METHOD IN IMPROVEMENT OF PHYSICS TEACHER TRAINING
Форма представленияСтатьи в зарубежных журналах и сборниках
Год публикации2013
Языканглийский
  • Сабирова Файруза Мусовна, автор
  • Библиографическое описание на языке оригинала Sabirova, F. M. Opportunities of biographic method in improvement of physics teacher training / F. M. Sabirova // World Applied Sciences Journal. – 2013. – Vol. 27, No. 13 A. – P. 294-298. – DOI 10.5829/idosi.wasj.2013.27.elelc.61.
    Аннотация The article addresses the opportunities opened by use of bibliographic method in training future teachers of physics. Definition of biographic method and biography is given. Giving example of a number of biographic the author shows that use of this method allows to humanize physics course, to disclose the contexts in which the discovery was made in detail, facilitate training of a teacher not only as professional but as highly-educated person, because it allows to broaden the world views of students, introduce diversity into the contents of physics course, to prepare creatively-working teacher. ? IDOSI Publications, 2013.
    Ключевые слова BIOGRAPHIC METHOD, BIOGRAPHY, DISCOVERY, PHYSICS, SCIENTIST, TEACHER
    Название журнала World Applied Sciences Journal
    URL https://www.scopus.com/inward/record.uri?eid=2-s2.0-84893588405&partnerID=40&md5=13480fb926168384169feb3cd9a2dc18
    Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на эту карточку https://repository.kpfu.ru/?p_id=150861
    Файлы ресурса 
    Название файла Размер (Мб) Формат  
    F_Sabirova_Skopus_2013.pdf 0,12 pdf посмотреть / скачать

    Полная запись метаданных