Форма представления | Статьи в зарубежных журналах и сборниках |
Год публикации | 2017 |
Язык | русский |
|
Аминева Венера Рудалевна, автор
|
Библиографическое описание на языке оригинала |
Аминева В.Р. Межлитературный диалог как категория теоретической поэтики (на материале лирики Г.Тукая и русских поэтов ХIХ в.) / В.Р.Аминева // Mehrsprachigkeit und Multikulturalitӓt in politischen Umbruchphasen im ӧstlichen Europa. – Harrassowitz Verlag. Wiesbaden, 2016. – P. 207-219. |
Аннотация |
Mehrsprachigkeit und Multikulturalitӓt in politischen Umbruchphasen im ӧstlichen Europa. |
Ключевые слова |
Russian literature, Tatar literature, dialogue, subject sphere, genre, principles of generalization |
Название журнала |
Mehrsprachigkeit und Multikulturalitӓt in politischen Umbruchphasen im ӧstlichen Europa.
|
Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на эту карточку |
https://repository.kpfu.ru/?p_id=151969 |
Полная запись метаданных |
Поле DC |
Значение |
Язык |
dc.contributor.author |
Аминева Венера Рудалевна |
ru_RU |
dc.date.accessioned |
2017-01-01T00:00:00Z |
ru_RU |
dc.date.available |
2017-01-01T00:00:00Z |
ru_RU |
dc.date.issued |
2017 |
ru_RU |
dc.identifier.citation |
Аминева В.Р. Межлитературный диалог как категория теоретической поэтики (на материале лирики Г.Тукая и русских поэтов ХIХ в.) / В.Р.Аминева // Mehrsprachigkeit und Multikulturalitӓt in politischen Umbruchphasen im ӧstlichen Europa. – Harrassowitz Verlag. Wiesbaden, 2016. – P. 207-219. |
ru_RU |
dc.identifier.uri |
https://repository.kpfu.ru/?p_id=151969 |
ru_RU |
dc.description.abstract |
Mehrsprachigkeit und Multikulturalitӓt in politischen Umbruchphasen im ӧstlichen Europa. |
ru_RU |
dc.description.abstract |
On the lyrics by G.Tukay and the Russian poets of the XIX century (A.S.Pushkin, M.Yu.Lermontov, N.A.Nekrasov) the article reveals generative function of interliterary dialogues as a factor under the influence of which there are shifts in esthetic consciousness and changes in culture of art creativity. The poetics, characteristic for traditionalist type of consciousness, in G. Tukay lyrics is transformed under the influence of the new generating art principle which is formed in the poet's creative method in dialogue with the Russian literature of the XIX century. This principle is shown in all very tectonic forms of esthetic object, first of all in the subject sphere of works. In G.Tukay works it is possible to state the birth of different types of the lyrical subject – lyrical «I«, the lyrical hero, the hero of role lyrics, a subject neosinkretizm as result of self-identification of «I«. Lyricism of the new type prepares transition also for the new principles of genre self-determinatio |
ru_RU |
dc.language.iso |
ru |
ru_RU |
dc.subject |
Russian literature |
ru_RU |
dc.subject |
Tatar literature |
ru_RU |
dc.subject |
dialogue |
ru_RU |
dc.subject |
subject sphere |
ru_RU |
dc.subject |
genre |
ru_RU |
dc.subject |
principles of generalization |
ru_RU |
dc.title |
Межлитературный диалог как категория теоретической поэтики (на материале лирики Г.Тукая и русских поэтов ХIХ в.) |
ru_RU |
dc.type |
Статьи в зарубежных журналах и сборниках |
ru_RU |
|