Казанский (Приволжский) федеральный университет, КФУ
КАЗАНСКИЙ
ФЕДЕРАЛЬНЫЙ УНИВЕРСИТЕТ
 
SYSTEM APPROACH AT RISK MANAGEMENT OF THE AUTOSERVICE ENTERPRISE
Форма представленияСтатьи в зарубежных журналах и сборниках
Год публикации2013
Языканглийский
  • Буйвол Полина Александровна, автор
  • Габсалихова Лариса Мухаматзакиевна, автор
  • Макарова Ирина Викторовна, автор
  • Библиографическое описание на языке оригинала Makarova I, Khabibullin R, Buyvol P, System approach at risk management of the autoservice enterprise//Transport Problems. - 2013. - Vol.8, Is.4. - P.5-16.
    Аннотация In the article methods of control over risks of the service enterprises during creation of customer-oriented firm service system are analyzed. It is shown that system approach to risk management ensures the adoption of science-based solutions, minimizes consequences of risk situations. One of ways to calculate an integrated indicator of the risk of loss of the service enterprise competitiveness is described. Variants of the risk as-sessment to reduce the effectiveness of service enterprises by monitoring indicators based on the results of their monitoring are given.
    Ключевые слова risk management, autoservice enterprise
    Название журнала Transport Problems
    URL https://www.scopus.com/inward/record.uri?eid=2-s2.0-84890904613&partnerID=40&md5=3fe1df90f5725bbd73dc74d349d41a89
    Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на эту карточку https://repository.kpfu.ru/?p_id=152026

    Полная запись метаданных