Казанский (Приволжский) федеральный университет, КФУ
КАЗАНСКИЙ
ФЕДЕРАЛЬНЫЙ УНИВЕРСИТЕТ
 
TOPONYMY AND BRANDING OF TERRITORIES
Форма представленияСтатьи в зарубежных журналах и сборниках
Год публикации2016
Языканглийский
  • Панасюк Михаил Валентинович, автор
  • Щербинина Таисия Сергеевна, автор
  • Библиографическое описание на языке оригинала T.S. Shcherbinina, M.V. Panasyuk Toponymy and Branding of Territories // Academy of Marketing Studies Journal – 2016. - Vol.20. - Special Issue 1. - pp.84-90
    Аннотация The article is devoted to problems of relationship between toponymy and territorial branding. Historical overview of classifications in toponymic researches is presented. Main methods of toponymic research, including mapping, comparative historical, structural, statistical, linguistic, and geographical are discussed. The importance of toponymic research as the factor of formation and development of the branding area is underlined. Contribution of toponymy for making and developing the brand, «Historical and cultural heritage« of the Republic of Tatarstan is revealed.
    Ключевые слова toponymic research, place names, brand, branding of territory
    Название журнала Academy of Marketing Studies Journal
    Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на эту карточку https://repository.kpfu.ru/?p_id=161269

    Полная запись метаданных