Казанский (Приволжский) федеральный университет, КФУ
КАЗАНСКИЙ
ФЕДЕРАЛЬНЫЙ УНИВЕРСИТЕТ
 
HISTORICAL EDUCATION IN TERMS OF MULTICULTURAL TRAINING OF THE XXI CENTURY HISTORY TEACHER
Форма представленияСтатьи в зарубежных журналах и сборниках
Год публикации2017
Языканглийский
  • Синицын Олег Владимирович, автор
  • Библиографическое описание на языке оригинала Oleg V. Sinitzyn and Tatyana P. Krasheninnikova HISTORICAL EDUCATION IN TERMS OF MULTICULTURAL TRAINING OF THE XXI CENTURY HISTORY TEACHER // Man in India Volume : No.97 (2017) Issue No. :8 (2017) Pages : 11-18
    Аннотация The relevance of the research issue is due to the task of defining the role and the place of historical education in the university education structure nowadays. The objective of the paper is to reveal priority values and urgent tasks of improving the quality of domestic historical education in the current conditions of multicultural History teacher training using the example of Kazan (Volga region) Federal University. The main approach of studying this issue is to analyze the system of historical education, fundamental theoretical problems with regards to the historical profession self-awareness and the process of studying history in Russian higher institutions.
    Ключевые слова history, education, teacher, university, Russia, multicultural training, critical thinking
    Название журнала Man in India
    Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на эту карточку https://repository.kpfu.ru/?p_id=161734

    Полная запись метаданных