Казанский (Приволжский) федеральный университет, КФУ
КАЗАНСКИЙ
ФЕДЕРАЛЬНЫЙ УНИВЕРСИТЕТ
 
PERSONALITY-ORIENTED APPROACH IN TEACHING RUSSIAN AS A FOREIGN LANGUAGE (CULTUROLOGICAL AND ETHNOPSYCHOLOGICAL ASPECTS)
Форма представленияСтатьи в зарубежных журналах и сборниках
Год публикации2017
Языканглийский
  • Ахмерова Лилия Ренадовна, автор
  • Капралова Юлия Владимировна, автор
  • Палеха Екатерина Сергеевна, автор
  • Библиографическое описание на языке оригинала Kapralova J., Akhmerova L., Palekha E. PERSONALITY-ORIENTED APPROACH IN TEACHING RUSSIAN AS A FOREIGN LANGUAGE (CULTUROLOGICAL AND ETHNOPSYCHOLOGICAL ASPECTS) / J. Kapralova, L. Akhmerova, E. Palekha // Proceedings of ICERI2017 Conference 16th-18th November 2017, Seville, Spain. ISBN: 978-84-697-6957-7. - рр. 6137-6140
    Аннотация The article is based on the analysis of pedagogical experience in teaching Russian as a foreign language at the stage of pre-university and university preparation of students of non-linguistic specialties. The author proposes to take into account the cultural, social, psycho-physiological peculiarities of the adult students. The author gives examples from practice, recommendations to incorporate a number of important factors, marking the target audience. It is concluded that the concept «competence of the modern teacher of Russian as a foreign language» has been expanded.
    Ключевые слова competence of the modern teacher of Russian as a foreign language; teaching methods of Russian as a foreign language; ethnopsychological, psychophysiological, linguoculturological characteristics
    Название журнала Proceedings of ICERI2017
    Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на эту карточку https://repository.kpfu.ru/?p_id=168746
    Файлы ресурса 
    Название файла Размер (Мб) Формат  
    F_1598.pdf 0,15 pdf посмотреть / скачать

    Полная запись метаданных