Форма представления | Тезисы и материалы конференций в зарубежных журналах и сборниках |
Год публикации | 2018 |
Язык | английский |
|
Гатауллина Камила Наилевна, автор
Калинина Галина Сергеевна, автор
Мустафина Джамиля Насыховна, автор
Мустафина Лилия Рашидовна, автор
Соколова Инесса Альбертовна, автор
|
|
S.Y. Tan - -, автор
|
|
Нурутдинова Наиля Ривгатевна, автор
|
Библиографическое описание на языке оригинала |
I. Sokolova, J. Mustafina, S.Y. Tan, N. Nurutdinova, L. Mustafina1, C. Gataullina, G. Kalinina\\ ENGLISH LANGUAGE IN INDIA: PROBLEMS AND PERSPECTIVES\\Edulearn 2018 |
Аннотация |
EDULEARN 2018 |
Ключевые слова |
Keywords: India, English, Language of Education, Language policy, Official language, Multinational state |
Название журнала |
EDULEARN 2018
|
Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на эту карточку |
https://repository.kpfu.ru/?p_id=193916 |
Полная запись метаданных |
Поле DC |
Значение |
Язык |
dc.contributor.author |
Гатауллина Камила Наилевна |
ru_RU |
dc.contributor.author |
Калинина Галина Сергеевна |
ru_RU |
dc.contributor.author |
Мустафина Джамиля Насыховна |
ru_RU |
dc.contributor.author |
Мустафина Лилия Рашидовна |
ru_RU |
dc.contributor.author |
Соколова Инесса Альбертовна |
ru_RU |
dc.contributor.author |
S.Y. Tan - - |
ru_RU |
dc.contributor.author |
Нурутдинова Наиля Ривгатевна |
ru_RU |
dc.date.accessioned |
2018-01-01T00:00:00Z |
ru_RU |
dc.date.available |
2018-01-01T00:00:00Z |
ru_RU |
dc.date.issued |
2018 |
ru_RU |
dc.identifier.citation |
I. Sokolova, J. Mustafina, S.Y. Tan, N. Nurutdinova, L. Mustafina1, C. Gataullina, G. Kalinina\\ ENGLISH LANGUAGE IN INDIA: PROBLEMS AND PERSPECTIVES\\Edulearn 2018 |
ru_RU |
dc.identifier.uri |
https://repository.kpfu.ru/?p_id=193916 |
ru_RU |
dc.description.abstract |
EDULEARN 2018 |
ru_RU |
dc.description.abstract |
Abstract
This article examines the problems of language situation in India. The paper focuses on the stages of penetration of English into the territory of the state and its functional development taking into consideration the evolution of the social status of English by means of education and other social instruments. The authors explore the views of linguists on the role of English in India in the historical perspective. In terms of language development education is traditionally considered one of the most powerful tools thus making it extremely important to analyze the historic and current trends in this interaction. The purpose of this study is to identify the functional level of English language in one of the most multinational states in the world. The goal is achieved through the analysis of qualitative and quantitative parameters of the language situation in India. Qualitative indicators include demographic power of the language in different areas, particularly in education, the |
ru_RU |
dc.language.iso |
ru |
ru_RU |
dc.subject |
Keywords: India |
ru_RU |
dc.subject |
English |
ru_RU |
dc.subject |
Language of Education |
ru_RU |
dc.subject |
Language policy |
ru_RU |
dc.subject |
Official language |
ru_RU |
dc.subject |
Multinational state |
ru_RU |
dc.title |
ENGLISH LANGUAGE IN INDIA: PROBLEMS AND PERSPECTIVES |
ru_RU |
dc.type |
Тезисы и материалы конференций в зарубежных журналах и сборниках |
ru_RU |
|