Казанский (Приволжский) федеральный университет, КФУ
КАЗАНСКИЙ
ФЕДЕРАЛЬНЫЙ УНИВЕРСИТЕТ
 
РИЗОМАТИЧЕСКАЯ МОДЕЛЬ УНИВЕРСИТЕТСКОГО ОНЛАЙН-ОБРАЗОВАНИЯ В РОССИИ В УСЛОВИЯХ ПАНДЕМИИ COVID-19.
Форма представленияСтатьи в зарубежных журналах и сборниках
Год публикации2021
Языканглийский
  • Благовещенская Анастасия Александровна, автор
  • Нурутдинова Аида Рустамовна, автор
  • Библиографическое описание на языке оригинала Ainoutdinova, I.N., Blagoveshchenskaya, A.A., Nurutdinova, A.R., Dmitrieva, E.V. (2021). Rhizomatic Model of Online University Education In The Context of the Covid-19 Pandemic In Russia. INTED2021 Proceedings: 15th Annual International Technology, Education And Development Conference (8-9 March, 2021), Valencia, Spain: Pp. 6962–6968. ISBN: 978-84-09-27666-0; Issn: 2340-1079. Doi: 10.21125/Inted.2021
    Аннотация The aim is to analyze the best practices, strategies and models of rhizomatic education, and identify their applicability to Russian universities. This approach is purely innovative and timely because it rejects the outdated view on a centred and firmly entrenched structure of education and allows for a variability of curricula and hybrid methods, absence of strict conditions both for obtaining knowledge and for monitoring outcomes. It motivates autonomy, the ability to follow one's own educational path and disposition for knowledge and skills necessary for future profession and development. The main result of the study is the design of a rhizomatic model of online university education, which might help teachers and students to engage, interact and succeed.
    Ключевые слова university, students, rhizomatic model, online education, hybrid format, networking, crowdsourcing, interaction, COVID-19 pandemic
    Название журнала INTED2021
    URL https://iated.org/inted/publications
    Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на эту карточку https://repository.kpfu.ru/?p_id=250478

    Полная запись метаданных