Казанский (Приволжский) федеральный университет, КФУ
КАЗАНСКИЙ
ФЕДЕРАЛЬНЫЙ УНИВЕРСИТЕТ
 
ADVERTISING AS A PLATFORM FOR LANGUAGE GAME
Форма представленияСтатьи в российских журналах и сборниках
Год публикации2021
Языканглийский
  • Агеева Юлия Викторовна, автор
  • Библиографическое описание на языке оригинала Chen N., Ageeva J.V. , Li Y. Advertising as a platform for language game / N. Chen, J.V. Ageeva, Y. Li // EntreLínguas. – 2021. – Vol.7, – № 1. Pp 12-21
    Аннотация The article discusses and analyzes different types of language games based on phonetic, lexical and grammatical means of the Russian language. Cases of the language game with the use of onomatopoeia, homonyms and nonce words are emphasized. The specific features of the linguistic phenomenon in the advertising are illustrated with appropriate examples. Reportedly, the advertising makes possible the language game and, in certain cases, is an ideal environment for its implementation.
    Ключевые слова advertisements, language game, onomatopoeia, homonyms, nonce words
    Название журнала Ecological consequences of biosphere processes in the ecotone zone of Southern Siberia and Central Asia: Proceedings of the International Conference. Vol. 2. Poster reports. Ulaanbaatar (Mongolia), September 6-8, 2010.
    URL https://www.researchgate.net/publication/350303639_Advertising_as_a_platform_for_language_game
    Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на эту карточку https://repository.kpfu.ru/?p_id=253201

    Полная запись метаданных