Казанский (Приволжский) федеральный университет, КФУ
КАЗАНСКИЙ
ФЕДЕРАЛЬНЫЙ УНИВЕРСИТЕТ
 
BRANCHED STRUCTURE COMPONENT FOR A VIDEO GAME SCENARIO PROTOTYPE GENERATOR
Форма представленияСтатьи в зарубежных журналах и сборниках
Год публикации2021
Языканглийский
  • Кугуракова Влада Владимировна, автор
  • Библиографическое описание на языке оригинала G.F. Sahibgareeva, V.V. Kugurakova. Branched Structure Component for a Video Game Scenario Prototype Generator // CEUR. Proceedings of the 23rd Conference on Scientific Services & Internet (SSI 2021). – 2021. – V.3066. – pp.101-111.
    Аннотация The task of automating the routine work of computer game writers, narrative designers, set forth in earlier works, has been continued in the presented work. The issues of visualization of branching narrative structures of computer games are considered, the analysis of various approaches to visualization of the plot and other important components of a video game, such as, for example, automatic balancing of quantitative parameters, is carried out. The paper presents the chosen technological stack and gives specific solutions for storage in the form of a structured scenario, allowing the generation of continuing story branches and testing the narrative prototyping stage using the automatically generated text novel.
    Ключевые слова Interactive storytelling, computer games, game script, visualization, branched structures, graphs, narrative prototyping, script prototype, GPT-2, ruGPT3, python, Unity
    Название журнала CEUR Workshop Proceedings
    URL http://ceur-ws.org/Vol-3066/paper10.pdf
    Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на эту карточку https://repository.kpfu.ru/?p_id=262220
    Файлы ресурса 
    Название файла Размер (Мб) Формат  
    paper10.pdf 1,99 pdf посмотреть / скачать

    Полная запись метаданных