Казанский (Приволжский) федеральный университет, КФУ
КАЗАНСКИЙ
ФЕДЕРАЛЬНЫЙ УНИВЕРСИТЕТ
 
TRANSFORMATION FROM CONVENTIONAL METHODS TO WEB-BASED TECHNOLOGIES: ENHANCING FLT/FLL PRACTICES IN RUSSIAN UNIVERSITIES [ТРАНСФОРМАЦИЯ МЕТОДОЛОГИИ FLT / FLL В РОССИЙСКИХ ВУЗАХ: ОТ ТРАДИЦИОННЫХ МЕТОДОВ К ВЕБ-ТЕХНОЛОГИЯМ] (CHAPTER13). IN KRESS, B., KUSSE, H. (VOLUME EDS.). ENHANCING TEACHING PRACTICE IN HIGHER EDUCATION. INTERNATIONAL PERSPECTIVES ON SCIENTIFIC TEACHING AND LEARNING.
Форма представленияЗарубежные монографии
Год публикации2023
Языкрусский
  • Айнутдинова Ирина Наильевна, автор
  • Козлов Вадим Евгеньевич, автор
  • Трегубова Татьяна Моисеевна, автор
  • Библиографическое описание на языке оригинала Tregubova, Tatiana, Ainoutdinova, Irina, & Kozlov, Vadim (2023). Transformation from Conventional Methods to Web-based Technologies: Enhancing FLT/FLL Practices in Russian Universities [Трансформация методологии преподавания и обучения иностранному языку (FLT / FLL) в российских вузах: от традиционных методов к веб-технологиям]. In Kress, B., Kusse, H. (eds.). Enhancing Teaching Practice in Higher Education. International perspectives on scientific teaching and learning: collective monograph. Series: Hildesheimer Schriften zur Interkulturellen Kommunikation. Hildesheim Studies in Intercultural Communication. Peter Lang Verlag/ GmbH: International Academic Publishers, Germany, Berlin, 2023. Volume 11, 232 p. – pp. 117-155. ISSN 1686-372X; E ISSN 2750-8048; ISBN 978-3-631-86097-7 (Print); E-ISBN 978-3-631-88554-3 (E-PDF);  E-ISBN 978-3-631-88555-0 (EPUB); DOI 10.3726/b20153 (2,4 п.л.).
    Аннотация This chapter presents a deep insight into foreign language learning and teaching; it analyzes the ongoing transformation of the methodology of teaching and learning foreign languages (FLT / FLL) and the changing needs, roles, skills and competencies of teach-ers in Russian universities. The evolution of the FLT / FLL paradigm spans from conventional methods to web-based technologies and takes place in the context of globalization, informatiza-tion and digitalization. Major disasters, including the COVID-19 pandemic, are also having impact on education systems around the world. This contribution was carried out in the frame-work of contextual, social, pedagogical, integrative and competency-based approaches. After introducing the history and variety of methods, the authors discuss methods and influencing factors, and also introduce the necessary first steps for establishing efficient digital methods in foreign language teaching and learning.
    Ключевые слова university, transformation, paradigm shift, conventional method, web-based technology, foreign language teaching (FLT), foreign language learning (FLL)
    URL https://www.peterlang.com/document/1296852#ch08-c1
    Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на эту карточку https://repository.kpfu.ru/?p_id=275078
    Файлы ресурса 
    Название файла Размер (Мб) Формат  
    F_Enhancing_Teaching_Practice_in__igher_Education_small.jpg 0,03 jpg посмотреть / скачать
    F_2023_Peter_Lang_Kress_Kusse_Engbkhk_pages_117_155.pdf 0,21 pdf посмотреть / скачать

    Полная запись метаданных