Казанский (Приволжский) федеральный университет, КФУ
КАЗАНСКИЙ
ФЕДЕРАЛЬНЫЙ УНИВЕРСИТЕТ
 
STEPS FOR DECREASING NOISES IN INTERACTION PROCESS WITH VIDEO GAMES
Форма представленияСтатьи в зарубежных журналах и сборниках
Год публикации2023
Языканглийский
  • Кугуракова Влада Владимировна, автор
  • Correa Madrigal Omar , автор
  • Библиографическое описание на языке оригинала Correa Madrigal O, Ramirez Rodriguez Y, Kugurakova V., Steps for Decreasing Noises in Interaction Process with Video Games//Communications in Computer and Information Science. - 2022. - Vol.1707 CCIS. - P.176-185.
    Аннотация The Human-Computer Interaction can be modelled as Signals and Noises process. In this sense game-player interaction could be improved when this point of view is applied. Signals-Noises-Aiders (SNA) is presented as method with heuristics that help to reducing noises using power-ups as aiders. The results in Flappy Bird Mechanic showed the method's pertinence and its effectiveness in power-ups design. This work presents how to compute the rewards (e.g. power-ups) influences, contributing thus to HCI in games.
    Ключевые слова HCI, Power-ups, Aider, Noises
    Название журнала Communications in Computer and Information Science
    URL https://www.scopus.com/inward/record.uri?eid=2-s2.0-85147988397&doi=10.1007%2f978-3-031-24709-5_13&partnerID=40&md5=5f2f8beb2f8eb7b4e9b482422ed76c6c
    Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на эту карточку https://repository.kpfu.ru/?p_id=278571

    Полная запись метаданных