Казанский (Приволжский) федеральный университет, КФУ
КАЗАНСКИЙ
ФЕДЕРАЛЬНЫЙ УНИВЕРСИТЕТ
 
LINGUO-DIDACTIC PECULIARITIES OF TATAR LANGUAGE TEACHING COURSE.
Форма представленияСтатьи в зарубежных журналах и сборниках
Год публикации2014
Языканглийский
  • Кириллова Зоя Николаевна, автор
  • Фатхуллова Кадрия Сунгатовна, автор
  • Юсупова Альфия Шавкетовна, автор
  • Библиографическое описание на языке оригинала Fatkhullova K.S., Kirillova Z.N., Yusupova A.S. Linguo-didactic peculiarities of Tatar language teaching course. Life Sci J 2014; 11(8): 507-511 (ISSN:1097-8135). http://www.lifesciencesite.com. 67
    Аннотация The paper deals with linguo-didactic peculiarities of course Tatar language teaching. The article presents a historical insight into 1920-1930 of the XX century in respect of short-term Tatar language courses for Russian. Linguistic and methodological peculiarities of modern educational means, used in the process of adult linguistic education, are also studied. In present-day situation, the teaching system for Tatar, as a state language of the Tatarstan Republic, combines traditional and innovative components, aimed at further improvement of the communicative competence of the students. Integral scientific investigation of linguo-didactic peculiarities of Tatar course teaching as a second language provides an opportunity to elaborate the methodological recommendations to implement them into educational process.
    Ключевые слова Tatar language, course teaching, history and contemporaneity, linguo-didactic peculiarities, educational means, interpersonal communication, level control
    Название журнала Life Sci J
    Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на эту карточку https://repository.kpfu.ru/?p_id=81317

    Полная запись метаданных