Казанский (Приволжский) федеральный университет, КФУ
КАЗАНСКИЙ
ФЕДЕРАЛЬНЫЙ УНИВЕРСИТЕТ
 
CAROLI DORENA, SALNIKOVA ALLA. PRIMERS, CULTURE(S) OF CHILDHOOD AND EDUCATIONAL MODELS IN EUROPE (XVI-XX CENTURIES)// HISTORY OF EDUCATION & CHILDREN'S LITERATURE (HECL). 2014. VOL. IX. N. 2. P. 11-17.
Форма представленияСтатьи в зарубежных журналах и сборниках
Год публикации2014
Языканглийский
  • Сальникова Алла Аркадьевна, автор
  • Библиографическое описание на языке оригинала Caroli Dorena, Salnikova Alla. Primers, culture(s) of childhood and educational models in Europe (XVI-XX centuries)// History of Education & Children's Literature (HECL). 2014. Vol. IX. N. 2. P. 11-17.
    Аннотация The article is devoted to the history of primers, literacy and education in some European countries during XVI-XX centuries. A considerable part is devoted to spellers printed in Russia in the 16th and 17th centuries and addresses the education of the tsar, the nobility and the clergy; the other presents new researches on the history of primers in different European countries from different points of view (from multilingual and school to education and totalitarian ideologies).
    Ключевые слова Primers; Textbooks; History; Education; Historical Sources; Russia; USSR Germany; Italy; XVI-XX Centuries.
    Название журнала History of Education & Children's Literature (HECL).
    Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на эту карточку https://repository.kpfu.ru/?p_id=91112

    Полная запись метаданных