Казанский (Приволжский) федеральный университет, КФУ
КАЗАНСКИЙ
ФЕДЕРАЛЬНЫЙ УНИВЕРСИТЕТ
 
DEVELOPMENT OF THE TEACHERS' PEDAGOGICAL REFLECTION
Форма представленияСтатьи в зарубежных журналах и сборниках
Год публикации2014
  • Биктагирова Гульнара Фердинандовна, автор
  • Валеева Роза Алексеевна, автор
  • Библиографическое описание на языке оригинала Biktagirova G.F. & Valeeva R.A. Development of the teachers' pedagogical reflection //Life Science Journal (2014), 11(9s). PP.60-63. http://www.lifesciencesite.com/lsj/life1109s/010_25120life1109s14_60_63.pdf
    Аннотация The article considers reflection as a pedagogical phenomenon, describes technological conditions and stages of the teachers? pedagogical reflection development. The levels of teachers? pedagogical reflection are characterized, as well as the corresponding types of teachers and pedagogical reflection component structure. The empirical study consisted of ascertaining and formative experiment. Experimental (150 people) and a control group of respondents (170 people) were formed from the teachers of secondary schools in the Republic of Tatarstan, Russia.
    Ключевые слова reflection, pedagogical reflection, teacher, development of reflection, reflective activities
    Название журнала Life Science Journal
    Ссылка для РПД http://dspace.kpfu.ru/xmlui/bitstream/handle/net/34244/Biktagirova_Valeeva.pdf?sequence=1&isAllowed=y
    URL http://www.lifesciencesite.com/lsj/life1109s/010_25120life1109s14_60_63.pdf
    Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на эту карточку https://repository.kpfu.ru/?p_id=102785
    Файлы ресурса 
    Название файла Размер (Мб) Формат  
    Biktagirova_Valeeva.pdf 0,11 pdf посмотреть / скачать

    Полная запись метаданных