Казанский (Приволжский) федеральный университет, КФУ
КАЗАНСКИЙ
ФЕДЕРАЛЬНЫЙ УНИВЕРСИТЕТ
 
METHODOLOGICAL PRINCIPLES AND METHODS OF DESIGN AND EVALUATION OF EDUCATION TESTS IN HISTORY EDUCATION.
Форма представленияСтатьи в зарубежных журналах и сборниках
Год публикации2015
Языкрусский
  • Файзуллина Альбина Раисовна, автор
  • Saglam Firuza Albertovna, автор
  • Библиографическое описание на языке оригинала Fayzullina A. R. Saglam F. A. (2015). Methodological Principles and Methods of Design and Evaluation of Education Tests in History Education. Journal of Sustainable Development, 8(7), 35-43. doi:10.5539/jsd.v8n7p35
    Аннотация The article is relevant due to the insufficient development of the problem of objective and independent assessment of the students? academic achievements level in the theory of education and the complexity of optimum combination in history education. The aim of the article is to analyze the principles of design of tests and education tests which monitor historical knowledge of all types and levels. The main method of the study of this problem was criterion oriented approach that allows to realize the possibility to design and use tests of different types for pedagogical monitoring on History. The article deals with the basic concepts and terminology of the theory of development and use of educational tests as well as the stages of test design.
    Ключевые слова pedagogical testing, education test, test specification, test item, test item form
    Название журнала Journal of Sustainable Development ISSN 1913-9063 (Print) ISSN 1913-9071 (Online)
    URL http://www.ccsenet.org/journal/index.php/jsd/issue/archive
    Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на эту карточку https://repository.kpfu.ru/?p_id=110822
    Файлы ресурса 
    Название файла Размер (Мб) Формат  
    50611_174234_1_SMFajzullina_Saglam_1.pdf 0,17 pdf посмотреть / скачать

    Полная запись метаданных