Казанский (Приволжский) федеральный университет, КФУ
КАЗАНСКИЙ
ФЕДЕРАЛЬНЫЙ УНИВЕРСИТЕТ
 
INTELLECTUAL VIRTUES AND EDUCATION PRACTICE
Форма представленияСтатьи в зарубежных журналах и сборниках
Год публикации2015
Языканглийский
  • Каримов Артур Равилевич, автор
  • Kazakova Valentina Alexandrovna, автор
  • Библиографическое описание на языке оригинала Karimov A. and Kazakova V. Intellectual Virtues and Education Practice// The Social Sciences 10 (6): 1317-1323, 2015 ISSN: 1818-5800
    Аннотация Virtue epistemology is one of the dominant approaches in contemporary epistemology. In recent years, its potential for education became the object for research among epistemologists and philosophers of education. In this study, we define character-based approach in virtue epistemology. We argue for weak versions of conservative and autonomous approaches to character-based virtue epistemology. We analyze and critically explore intellectual virtues such as open-mindedness, love of knowledge and intellectual autonomy. Finally, we propose a roadmap for cultivating intellectual virtues in education practice. We maintain that although intellectual virtues cannot be taught directly, they can be fostered in the appropriate environment.
    Ключевые слова Virtue epistemology, intellectual virtues, intellectual character, philosophy of education
    Название журнала Social Sciences (Pakistan)
    Ссылка для РПД http://dspace.kpfu.ru/xmlui/bitstream/handle/net/34180/Karimov1317_1323.pdf?sequence=1&isAllowed=y
    URL http://www.medwelljournals.com/abstract/?doi=sscience.2015.1317.1323
    Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на эту карточку https://repository.kpfu.ru/?p_id=117224
    Файлы ресурса 
    Название файла Размер (Мб) Формат  
    Karimov1317_1323.pdf 0,05 pdf посмотреть / скачать

    Полная запись метаданных