Казанский (Приволжский) федеральный университет, КФУ
КАЗАНСКИЙ
ФЕДЕРАЛЬНЫЙ УНИВЕРСИТЕТ
 
STUDYING OF RUSSIAN FOLK TALES IN THE CONTEXT OF INTERCULTURAL DIALOGUE AT SCHOOLS WITH (NON-RUSSIAN) LANGUAGE LEARNING
Форма представленияСтатьи в зарубежных журналах и сборниках
Год публикации2015
Языканглийский
  • Камалова Лера Ахтямовна, автор
  • Библиографическое описание на языке оригинала Lera A. Kamalova. Studying of russian folk tales in the context of intercultural dialogue at schools with (non-Russian) language learning // Review of European Studies; Vol. 7, No. 4; 2015
    Аннотация The relevance of this study is due to new approaches to of primary education system, other criteria knowledge and competences assessment of primary school students in literary reading. School practice and the introduction of national educational standards at primary school dictate the need of study of Russian folk tales in the context of the dialogue of cultures at schools with native (non-Russian) language of the Republic of Tatarstan.
    Ключевые слова : folk tale, fairy tale, fairy tale about animals, household tale, dialogue of cultures, methods, literary reading
    Название журнала Review of European Studies
    URL http://www.scopus.com/inward/record.url?eid=2-s2.0-84922938937&partnerID=40&md5=97cb66a1c74753c9687086c0a7452e26
    Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на эту карточку https://repository.kpfu.ru/?p_id=120552
    Файлы ресурса 
    Название файла Размер (Мб) Формат  
    Statya_Kamalovoj_L.A.__SKOPUS__o_dialoge_kultur_2015_god.pdf 0,14 pdf посмотреть / скачать

    Полная запись метаданных