Казанский (Приволжский) федеральный университет, КФУ
КАЗАНСКИЙ
ФЕДЕРАЛЬНЫЙ УНИВЕРСИТЕТ
 
LINGUO-DIDACTIC FOUNDATIONS OF TEACHING EMOTIONAL AND EVALUATIVE LEXICS OF THE RUSSIAN LANGUAGE TO THE TURKIC-SPEAKING AUDIENCE
Форма представленияСтатьи в зарубежных журналах и сборниках
Год публикации2015
Языканглийский
  • Закирова Оксана Вячеславовна, автор
  • Ибрагимова Эльмира Рашитовна, автор
  • Пупышева Евгения Леонидовна, автор
  • Тиригулова Рашида Хафизовна, автор
  • Библиографическое описание на языке оригинала Zakirova, O.V., Ibragimova, E.R., Pupysheva, E.L. Linguo-didactic foundations of teaching emotional and evaluative lexics of the Russian language to the Turkic-speaking audience / R. H. Tirigulova, O. V. Zakirova, E. R. Ibragimova, E. L. Pupysheva //Asian Social Science; Vol. 11, No. 19; 2015
    Аннотация The paper addresses issues of teaching emotional and evaluative vocabulary of the Russian language to Turk-speaking students. It also demonstrates the important role of the contrastive-typological approach to their study of the marked lexics. Certain linguo-didactic technologies that allow to form their communicative and cultural competence in the educational process are described. The results of the training experiment prove the effectiveness of the proposed methods of theoretical and practical material presentation. It seems a promising perspective to create an online educational resource for this section.
    Ключевые слова a contrastive typological approach, emotionally-appraising vocabulary, emotional lexics, connotative meanings, a derivational group, teaching methods
    Название журнала Asian Social Science
    URL http://www.scopus.com/inward/record.url?eid=2-s2.0-84938346138&partnerID=40&md5=471972bc2f3087afe4a239bff488cfa8
    Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на эту карточку https://repository.kpfu.ru/?p_id=121121

    Полная запись метаданных