Казанский (Приволжский) федеральный университет, КФУ
КАЗАНСКИЙ
ФЕДЕРАЛЬНЫЙ УНИВЕРСИТЕТ
 
CHILD CONCEPT OF COMIC CONTENT ANALYSIS
Форма представленияСтатьи в зарубежных журналах и сборниках
Год публикации2015
Языканглийский
  • Артемьева Татьяна Васильевна, автор
  • Библиографическое описание на языке оригинала Artemyeva T.V. Child concept of comic content analysis //The Social Sciences 10(4): 402-406, 2015
    Аннотация Researches studying correlation of child humor and cognitive abilities are being intensively conducted, social and emotional aspects of humor application thought childhood are being studied. Current research goal is to study child vision of comic, discovering cognitive actions and emotions which constitute funny. We offered children to make and tell a funny story. Using content analysis we managed to discover 6 action groups which participate in creating comic content by pre-school age children: metamorphose actions (39%); action which destroy the image of object or event (24%); actions of falling (19%); play actions (8.5%); conventional behavior violation of physiological type (5.7%); direct actions (3.8%). Research results can be used in developing pre-school children humor understanding methods in creating child cognitive and emotional advancement programs.
    Ключевые слова Percerp, humor understanding development, pre-school children, content analysis, funny stories, action metamorphose, story heroes, dialectic actions
    Название журнала Social Sciences (Pakistan)
    Ссылка для РПД http://dspace.kpfu.ru/xmlui/bitstream/handle/net/32597/402_406.pdf?sequence=1&isAllowed=y
    URL http://www.scopus.com/inward/record.url?eid=2-s2.0-84938681738&partnerID=40&md5=83a04876eee9cbc2fcd3f49e087a8cd3
    Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на эту карточку https://repository.kpfu.ru/?p_id=121557
    Файлы ресурса 
    Название файла Размер (Мб) Формат  
    402_406.pdf 0,13 pdf посмотреть / скачать

    Полная запись метаданных