Казанский (Приволжский) федеральный университет, КФУ
КАЗАНСКИЙ
ФЕДЕРАЛЬНЫЙ УНИВЕРСИТЕТ
 
FEATURES OF APPLYING NEUROPSYCHOLOGICAL METHODS IN THE CORRECTIONAL ACTIVITIES OF A SPEECH THERAPY TEACHER FOR PREVENTION OF WRITTEN SPEECH DISORDERS IN CHILDREN WITH DISABILITIES.
Форма представленияСтатьи в российских журналах и сборниках
Год публикации2015
Языканглийский
  • Нигматуллина Ирина Александровна, автор
  • Библиографическое описание на языке оригинала Irina A. Nigmatullina , 2015. Features of Applying Neuropsychological Methods in the Correctional Activities of a Speech Therapy Teacher for Prevention of Written Speech Disorders in Children with Disabilities. The Social Sciences, 10: 769-774.
    Аннотация This study reveals the actual problem of correctional pedagogy, concerning the development and implementation of modern comprehensive neuropsychological techniques that will help professionals to reveal the structure of the mechanism and the leading core of the speech defect and can be used in the Lekotek structure. In this study, Lekotek is considered as a variable form of psychological support and pedagogical education of children with disabilities.
    Ключевые слова correctional pedagogics, inclusive education, neuropsychological methods of diagnostics and correction, Lekoteka, children with limited opportunities of health
    Название журнала Social Sciences (Pakistan)
    URL http://medwelljournals.com/abstract/?doi=sscience.2015.769.774
    Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на эту карточку https://repository.kpfu.ru/?p_id=122460
    Файлы ресурса 
    Название файла Размер (Мб) Формат  
    Nigmatullina_I.A..pdf 0,16 pdf посмотреть / скачать

    Полная запись метаданных