Казанский (Приволжский) федеральный университет, КФУ
КАЗАНСКИЙ
ФЕДЕРАЛЬНЫЙ УНИВЕРСИТЕТ
 
METACOGNITIVE AWARENESS OF TOEFL READING COMPREHENSION STRATEGIES
Форма представленияСтатьи в зарубежных журналах и сборниках
Год публикации2016
Языканглийский
  • Горелова Юлия Николаевна, автор
  • Муртазина Екатерина Олеговна, автор
  • Библиографическое описание на языке оригинала Dilyana D. Sungatullina, Ekaterina O. Zalyaeva, and Yuliya N. Gorelova. Metacognitive awareness of TOEFL reading comprehension strategies. SHS Web of Conferences. 26. 01046 (2016). ERPA 2015
    Аннотация The rising demand for exchange and mobility programs as well as double diploma opportunities with world leading universities highlights the importance of ESL proficiency. TOEFL iBT as a test of EAP is accepted by most of the HEI in various countries. The aim of the present study is to determine students? metacognitive awareness of global academic reading strategies, namely the use of context clues, within the framework of preparation for TOEFL reading section. The article establishes the connection between success in reading comprehension and the degree of students? metacognitive awareness. The authors concentrateon expository texts from TOEFL reading section as a testing material context clues patterns typical for this text structure. The following study is concerned with comparison and interpretation of the results obtained in three focus groups of students.
    Ключевые слова Reading comprehension; metacognitive awareness; context clues; reading strategies, TOEFL.
    Название журнала ERPA INTERNATIONAL CONGRESSES ON EDUCATION 2015 (ERPA 2015)
    URL http://www.shs-conferences.org/articles/shsconf/pdf/2016/04/shsconf_erpa2016_01046.pdf
    Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на эту карточку https://repository.kpfu.ru/?p_id=131290
    Файлы ресурса 
    Название файла Размер (Мб) Формат  
    shsconf_erpa2016_01046.pdf 1,20 pdf посмотреть / скачать

    Полная запись метаданных