Казанский (Приволжский) федеральный университет, КФУ
КАЗАНСКИЙ
ФЕДЕРАЛЬНЫЙ УНИВЕРСИТЕТ
 
"PEDAGOGICS OF NONVIOLENCE AS MEANS OF IMPROVEMENT THE EFFECTIVENESS OF INTERPERSONAL COMMUNICATION"
Форма представленияСтатьи в зарубежных журналах и сборниках
Год публикации2016
Языканглийский
  • Валиахметова Альфия Николаевна, автор
  • Салпыкова Индира Маратовна, автор
  • Библиографическое описание на языке оригинала Valiahmetova A.N., Salpykova I.M. Pedagogics of Nonviolence as Means of Improvement the Effectiveness of Interpersonal Communication // Global Media Journal. - 2016. - S3:12. - P. 1-6.
    Аннотация Abstract Being the most active part of society, young people worldwide face a variety of life situations and a need to solve them. It requires to make and execute decisions. The ability to avoid aggressive actions, to build good interpersonal relationships in the family, at school and at work based on friendship and tolerance is an important indicator of human intelligence level. Aggressive behavior of a young man effects negatively the processes of his socialization. Current study presents the outcomes of the work of development the non-violence pedagogy and argues the need to develop these principles in the future pedagogical work.
    Ключевые слова Keywords: Education; Pedagogics of nonviolence; Humanism; Learning youths; Phenomenon of violence and nonviolence; Aggression; Alarmism
    Название журнала Global Media Journal
    Ссылка для РПД http://dspace.kpfu.ru/xmlui/bitstream/handle/net/105798/Scopus_Pedagogika_nenasiliya_.._2016_Valiahmetova_A.Nju.pdf?sequence=1&isAllowed=y
    URL http://www.globalmediajournal.com/open-access/pedagogics-of-nonviolence-as-means-of-improvement-the-effectiveness-ofinterpersonal-communication.php?aid=77762
    Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на эту карточку https://repository.kpfu.ru/?p_id=135326
    Файлы ресурса 
    Название файла Размер (Мб) Формат  
    Scopus_Pedagogika_nenasiliya_.._2016_Valiahmetova_A.Nju.pdf 0,28 pdf посмотреть / скачать

    Полная запись метаданных