Казанский (Приволжский) федеральный университет, КФУ
КАЗАНСКИЙ
ФЕДЕРАЛЬНЫЙ УНИВЕРСИТЕТ
 
A STRUCTURAL AND FUNCTIONAL MODEL OF TEACHERS? MONITORING SKILLS DEVELOPMENT
Форма представленияСтатьи в зарубежных журналах и сборниках
Год публикации2016
Языканглийский
  • Масалимова Альфия Рафисовна, автор
  • Баринова Наталия А., автор
  • Библиографическое описание на языке оригинала Masalimova A.R. A Structural and Functional Model of Teachers? Monitoring Skills Development / A.R. Masalimova, N.A. Barinova // International Journal of Environmental and Science Education. - Vol. 11. - № 13. - P. 6102-6112.
    Аннотация The aim of the article is to create and test a structural and functional model of teachers? monitoring skills development based on a systematical activity-oriented approach. Modelling is the main method in the research as it helps to consider the present problem as a process of a directed and conscious acquisition of monitoring skills by teachers trained. The article presents a fully elaborated structural and functional model of teachers? monitoring skills development which consists of interconnected motivational and aim-oriented, content and procedural, result-oriented and estimation components. The model adapts teachers to new conditions of modern education and encourages for further high quality education monitoring process.
    Ключевые слова Structural and functional model, education quality monitoring, monitoring, monitoring skills
    Название журнала International Journal of Environmental and Science Education
    URL http://www.ijese.net/makale/779
    Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на эту карточку https://repository.kpfu.ru/?p_id=136150
    Файлы ресурса 
    Название файла Размер (Мб) Формат  
    SCOPUSMasalimova_Barinova.pdf 0,38 pdf посмотреть / скачать

    Полная запись метаданных