Казанский (Приволжский) федеральный университет, КФУ
КАЗАНСКИЙ
ФЕДЕРАЛЬНЫЙ УНИВЕРСИТЕТ
 
ADOLESCENTS` SCHOOL ANXIETY CORRECTION BY MEANS OF MANDALA ART THERAPY
Форма представленияСтатьи в зарубежных журналах и сборниках
Год публикации2016
Языканглийский
  • Дроздикова-Зарипова Альбина Рафаиловна, автор
  • Библиографическое описание на языке оригинала Nadezhda Yu. Kostyunina & Albina R. Drozdikova-ZaripovaAdolescents` School Anxiety Correction by Means of Mandala Art Therapy pp. 1105-1116 | DOI: 10.12973/ijese.2016.380a | Article Number: ijese.2016.105 Published Online: April 28, 2016 Article Views: 147 | Article Download: 122
    Аннотация The article reveals the essence, the reasons, factors, features of school anxiety displays in adolescence. It also analyzes the methods and forms of school anxiety correction in teenagers by means of mandala art therapy in extracurricular activities. The study determined pedagogical conditions of school anxiety correction in adolescents: conducting diagnostics to identify school anxiety in adolescents; development and implementation of a comprehensive correction program «Magic Power of a Circle« by means of mandala art therapy. The study led to the conclusion that the approved comprehensive program applying mandala art therapy methods is an effective means of school anxiety correction in adolescents.
    Ключевые слова Keywords: art therapy, extracurricular activities, mandala art therapy, anxiety, anxiety disorder, adolescents, correction, school anxiety.
    Название журнала Int. J. of Environ. & Science Education
    URL http://www.ijese.net/arsiv/78
    Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на эту карточку https://repository.kpfu.ru/?p_id=136849
    Файлы ресурса 
    Название файла Размер (Мб) Формат  
    IJESE_238_article_573c510dc61c1.pdf 0,90 pdf посмотреть / скачать

    Полная запись метаданных