Казанский (Приволжский) федеральный университет, КФУ
КАЗАНСКИЙ
ФЕДЕРАЛЬНЫЙ УНИВЕРСИТЕТ
 
METHODS OF WORK WITH PUPILS-IMMIGRANTS AT RUSSIAN LANGUAGE LESSONS IN PRIMARY SCHOOL
Форма представленияСтатьи в зарубежных журналах и сборниках
Год публикации2016
Языканглийский
  • Закирова Венера Гильмхановна, автор
  • Камалова Лера Ахтямовна, автор
  • Библиографическое описание на языке оригинала Kamalova L.A. Methods of work with pupils-immigrants at Russian language lessons in primary school / V.G. Zakirova, L.A. Kamalova // International Journal of Environmental and Science Education. - 2016. - Vol.11. - № 14. - P.6357-6372.
    Аннотация The relevance of this study is due to migration processes in Russia, the emergence in Russian schools of migrant children. School practice shows that the education of migrant children the Russian language has its own specifics related to the problems of bilingualism (bilingualism), ethnic identification, insufficient knowledge of the Russian language, weak processes of socialization and adaptation of children-migrants to a different foreign environment. There is a need to develop new approaches in teaching Russian language to children of migrants, the establishment of effective methods and techniques of language teaching.
    Ключевые слова education, educational work, criteria, quality, training of primary school teachers, improvement of teacher training
    Название журнала International Journal of Environmental and Science Education
    URL https://www.scopus.com/inward/record.uri?eid=2-s2.0-84986890452&partnerID=40&md5=9876982c57b8a17c2ad175718a6a1a3f
    Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на эту карточку https://repository.kpfu.ru/?p_id=140113
    Файлы ресурса 
    Название файла Размер (Мб) Формат  
    Statya_Kamalova_L.A._Zakirova_V.G.Metodika_obucheniya_detej_migrantov.pdf 0,43 pdf посмотреть / скачать

    Полная запись метаданных