Казанский (Приволжский) федеральный университет, КФУ
КАЗАНСКИЙ
ФЕДЕРАЛЬНЫЙ УНИВЕРСИТЕТ
 
THE INTERLITERARY DIALOGUES' HEURISTIC POTENTIAL ON THE LESSONS OF THE RUSSIAN LITERATURE IN THE MULYIETHNIC ENVIRONMENT
Форма представленияСтатьи в зарубежных журналах и сборниках
Год публикации2016
Языканглийский
  • Аминева Венера Рудалевна, автор
  • Гайнуллина Гульфия Расилевна, автор
  • Шемшуренко Оксана Владимировна, автор
  • Библиографическое описание на языке оригинала Amineva Venera R., Gainullina Gulfia R., Shemshurenko Oksana V., The Interliterary Dialogues' Heuristic Potential on the Lessons of the Russian literature in the Mulyiethnic Environment//IFTE 2016 - 2ND INTERNATIONAL FORUM ON TEACHER EDUCATION. - 2016. - Vol.12, Is.. - P.7-13.
    Аннотация he main aim of the article is to identify epistemological potential of the interliterary dialogue as a concept of literary comparative study and consider its projection into the teaching of the Russian literature in schools with non-Russian language of teaching, basing on “The Evenings on a Farm near Dikanka” of N.V. Gogol and poems “Shurale” and “The Water maid” of G. Tukay. In a study of the dialogue between the Russian and Tatar literatures the structural, semiotic, hermeneutic, comparative methods; ethno-psychological and other interdisciplinary approaches needed to understand the spiritual and meaningful “appearance” of the compared literatures and cultures are used.
    Ключевые слова Russian literature; Tatar literature; methodology; bilingualism; comparison; dialogue; genre.
    Название журнала IFTE 2016 - 2ND INTERNATIONAL FORUM ON TEACHER EDUCATION
    Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на эту карточку https://repository.kpfu.ru/?p_id=144904

    Полная запись метаданных