Казанский (Приволжский) федеральный университет, КФУ
КАЗАНСКИЙ
ФЕДЕРАЛЬНЫЙ УНИВЕРСИТЕТ
 
RSS Ins Вконтакте twitter facebook
THE EFFECT OF PRE-TASK STRATEGIC PLANNING ON RUSSIAN A2 EFL LEARNERS' MONOLOGIC ORAL PERFORMANCE
Форма представленияСтатьи в зарубежных журналах и сборниках
Год публикации2016
Языканглийский
  • Зиганшина Чулпан Рифовна, автор
  • Солнышкина Марина Ивановна, автор
  • Шарифуллина Эльвира Альбертовна, автор
  • Гатиятуллина Галия Маратовна, автор
  • Библиографическое описание на языке оригинала Solnyshkina M. I., Ziganshina Ch.R., Sharifullina E.A., GatiyatullinaG.M.The Effect of Pre-Task Strategic Planning on Russian A2 EFL Learners' Monologic Oral Performance // Theory and Practice in Language Studies, Vol. 2, No. 11, pp. 2398-2406, November 2012 doi:10.4304/tpls.2.11.2398-2406
    Аннотация The paper addresses the problem of pre-task planning advisability for A2 Russian EFL speakers. The research presented examines the structure, breakdown, repair, syntactic complexity, lexical diversity and accuracy of the discourse produced by 37 Russian participants of the English language competition held in Kazan, Russia, in January 2016. The discourse analysis revealed that the pre‐task time is used by A2 EFL speakers not to plan a response but elicit a topic text from the memory thus focusing on form rather than meaning. Hence, in A2 tests prioritizing meaning over form and measuring the ability for spontaneous speech, the one-minute pre-task planning time is viewed as questionable
    Ключевые слова oral performance, pre-task planning, A2, Russian EFL speakers, discourse
    Название журнала INTERNATIONAL JOURNAL OF HUMANITIES AND CULTURAL STUDIES ISSN 2356-5926
    URL https://www.ijhcs.com/index.php/ijhcs/article/view/2603
    Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на эту карточку https://repository.kpfu.ru/?p_id=146429

    Полная запись метаданных