Казанский (Приволжский) федеральный университет, КФУ
КАЗАНСКИЙ
ФЕДЕРАЛЬНЫЙ УНИВЕРСИТЕТ
 
RSS Ins Вконтакте twitter facebook
THE EFFECT OF PRE-TASK STRATEGIC PLANNING ON RUSSIAN A2 EFL LEARNERS' MONOLOGIC ORAL PERFORMANCE
Форма представленияСтатьи в зарубежных журналах и сборниках
Год публикации2016
Языканглийский
  • Гатиятуллина Галия Маратовна, автор
  • Зиганшина Чулпан Рифовна, автор
  • Солнышкина Марина Ивановна, автор
  • Шарифуллина Эльвира Альбертовна, автор
  • Библиографическое описание на языке оригинала The Effect of Pre-Task Strategic Planning on Russian A2 EFL Learners' Monologic Oral Performance
    Аннотация Abstract. The paper addresses the problem of pre-task planning advisability for A2 Russian EFL speakers. The research presented examines the structure, breakdown, repair, syntactic complexity, lexical diversity and accuracy of the discourse produced by 37 Russian participants of the English language competition held in Kazan, Russia, in January 2016. The discourse analysis revealed that the pre‐task time is used by A2 EFL speakers not to plan a response but elicit a topic text from the memory thus focusing on form rather than meaning. Hence, in A2 tests prioritizing meaning over form and measuring the ability for spontaneous speech, the one-minute pre-task planning time is viewed as questionable.
    Ключевые слова oral performance, pre-task planning, A2, Russian EFL speakers, discourse.
    Название журнала International Journal of Humanities and Cultural Studies (IJHCS) ISSN 2356-5926
    URL https://www.ijhcs.com/index.php/ijhcs/article/view/2603
    Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на эту карточку https://repository.kpfu.ru/?p_id=146506
    Файлы ресурса 
    Название файла Размер (Мб) Формат  
    2603_7418_1_PB.pdf 0,42 pdf посмотреть / скачать

    Полная запись метаданных