Казанский (Приволжский) федеральный университет, КФУ
КАЗАНСКИЙ
ФЕДЕРАЛЬНЫЙ УНИВЕРСИТЕТ
 
TRADITION AND MODERN EXPERIENCE OF THE KAZAN PIANO SCHOOL IN THE ASPECT OF SUBJECT-ORIENTED APPROACH
Форма представленияСтатьи в зарубежных журналах и сборниках
Год публикации2016
Языканглийский
  • Каркина Светлана Владимировна, автор
  • Файзрахманова Ляля Тагировна, автор
  • Библиографическое описание на языке оригинала Karkina Svetlana V., Fajzrahmanova Lyalya T., TRADITION AND MODERN EXPERIENCE OF THE KAZAN PIANO SCHOOL IN THE ASPECT OF SUBJECT-ORIENTED APPROACH//TURKISH ONLINE JOURNAL OF DESIGN ART AND COMMUNICATION. - 2016. - Vol.6, Is.. - P.2451-2456.
    Аннотация In article the developed traditions of the Kazan pianistic school and the current state in practice of teaching piano on the highest educational institution of the Republic of Tatarstan - the Kazan State Conservatory of N. G. Zhiganov - from positions of the subject focused approach characterizing the most progressive currents of pedagogical science are considered. Research subject focused on N. M. Borytko's pedagogics and theoretical aspects of subjectivity concept considered by such scientists as K. A. Abulkhanova-Slavskaya, D. A. Leontyev, etc . In the course of carrying out research theoretical methods were used: psychology and pedagogical analysis, art criticism, methodical scientific literature; historical method; general scientific methods: analysis, synthesis; empirical methods: supervision, conversation.
    Ключевые слова Subject-oriented approach, history of pedagogy, art
    Название журнала TURKISH ONLINE JOURNAL OF DESIGN ART AND COMMUNICATION
    Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на эту карточку https://repository.kpfu.ru/?p_id=149770

    Полная запись метаданных