Казанский (Приволжский) федеральный университет, КФУ
КАЗАНСКИЙ
ФЕДЕРАЛЬНЫЙ УНИВЕРСИТЕТ
 
RSS Ins Вконтакте twitter facebook
CONTROL IN MARKETING-BASED MANAGEMENT
Форма представленияСтатьи в зарубежных журналах и сборниках
Год публикации2016
Языканглийский
  • Ахметшин Эльвир Мунирович, автор
  • Габидинова Гульназ Сабирзяновна, автор
  • Муллахметов Ханиф Шарифзянович, автор
  • Садриев Руслан Дуферович, автор
  • Библиографическое описание на языке оригинала Mullakhmetov, K. S., Sadriev, R. D., Gabidinova, G. S., & Akhmetshin, E. M. (2016). Control in marketing-based management. Academy of Marketing Studies Journal, 20(Specialissue2), 13-19.
    Аннотация Characteristics of modern organizations' functioning environment (multi-factoriality, dynamism, uncertainty) increase the actuality of marketing approach to management. In case of marketing approach the general problem of management, provision of effective control subsystem, has its own specificity. Research of proportion «general management system - marketing activity - control subsystem« was conducted on basis of critical analysis oftheoretic heritage, practice of management and previous researches of authors. By results of research was conducted a substantial interpretation of activity types system at marketing approach to management (expansion by vertical and horizontal); subsystems of control system at diverse stages of marketing management. On basis of methodology of system approach is grounded a list of control system's subsystem and their interconnection.
    Ключевые слова management, control system, marketing approach, controlling, control, audit, monitoring.
    Название журнала Academy of Marketing Studies Journal
    URL https://www.scopus.com/inward/record.url?eid=2-s2.0-85011634982&partnerID=40&md5=35f72bd09c89928f9f4e06728d5788bb
    Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на эту карточку https://repository.kpfu.ru/?p_id=158967
    Файлы ресурса 
    Название файла Размер (Мб) Формат  
    Scopus__2016____AMSJ_20_2___13_19.pdf 0,29 pdf посмотреть / скачать

    Полная запись метаданных