Казанский (Приволжский) федеральный университет, КФУ
КАЗАНСКИЙ
ФЕДЕРАЛЬНЫЙ УНИВЕРСИТЕТ
 
CROSS-NATIONAL EXAMINATION OF TEACHERS' INTERCULTURAL VALUES
Форма представленияСтатьи в зарубежных журналах и сборниках
Год публикации2017
Языканглийский
  • Дроздикова-Зарипова Альбина Рафаиловна, автор
  • Калацкая Наталья Николаевна, автор
  • Библиографическое описание на языке оригинала Drozdikova-Zaripova Albina R., Kalatskaya Natalya N., Cross-national examination of teachers' intercultural values//EDUCATION, HEALTH AND ICT FOR A TRANSCULTURAL WORLD. - 2017. - Vol.237, Is.. - P.182-188.
    Аннотация The relevance of the studied problem is substantiated by the fact that social living conditions, the vector of society and human requirements development which predetermine transformation of modern teachers' values changed in the post-Soviet area over a quarter of a century after the USSR collapsed. The research aims to single out cross-cultural features of social and professional values and valuable orientations of teachers - practitioners in Russia, Belarus, Moldova and Armenia. The paper covers the results of comparative analysis of teachers' social and professional values and valuable orientations hierarchy; system-forming values and valuable orientations in invariant models of a value system of teachers – representatives of different cultures are revealed. Obtained results of cross-cultural research enable to determine perspective directions of teachers' professional activity efficiency increase.
    Ключевые слова intercultural values, social values, professional values, personality values, teachers
    Название журнала EDUCATION, HEALTH AND ICT FOR A TRANSCULTURAL WORLD
    Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на эту карточку https://repository.kpfu.ru/?p_id=161688
    Файлы ресурса 
    Название файла Размер (Мб) Формат  
    Almeriya_vyshla.pdf 0,16 pdf посмотреть / скачать

    Полная запись метаданных