Казанский (Приволжский) федеральный университет, КФУ
КАЗАНСКИЙ
ФЕДЕРАЛЬНЫЙ УНИВЕРСИТЕТ
 
СЛАВОМИР МРОЖЕК НА ТАТАРСКОЙ СЦЕНЕ: МЕТАМОРФОЗЫ ПОЛЬСКОГО ТЕКСТА
Форма представленияСтатьи в зарубежных журналах и сборниках
Год публикации2017
Языкрусский
  • Мухаметшина Резеда Фаилевна, автор
  • Хабутдинова Милеуша Мухаметзяновна, автор
  • Библиографическое описание на языке оригинала Хабутдинова М.М., Мухаметшина Р.Ф. Славомир Мрожек на татарской сцене: метаморфозы польского текста / М.М.Хабутдинова, Р.Ф.Мухаметшина // Przegląd Wschodnioeuropejski VIII/2. - 2017. - С.309-318. (Скопус)
    Аннотация In this article we analyzed the stage interpretation of Sławomir Mrożek's play on the scene of Tatar theatre. The performance of “Shashkan babay” (“The mad grandfather”) play was staged on the 10th of February, 2016 by Karim Tinchurin drama and comedy theatre in Kazan. It was the first staging of Sławomir Mrożek's in Tatar language. In this article we generalize the history of Sławomir Mrożek's plays production waves in Russia. The specifics of Polish text interpretation by producer Rashid Zagidullin was outlined. We proved that “Shashkan babay” play production continues the best tradition of Russian and Polish theatres
    Ключевые слова drama, absurd theatre, Sławomir Mrożek, the Tatar theatre, Rashid Zagidullin
    Название журнала Przegląd Wschodnioeuropejski
    URL http://uwm.edu.pl/cbew/PW_2017_8_2.pdf
    Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на эту карточку https://repository.kpfu.ru/?p_id=168106

    Полная запись метаданных