Казанский (Приволжский) федеральный университет, КФУ
КАЗАНСКИЙ
ФЕДЕРАЛЬНЫЙ УНИВЕРСИТЕТ
 
EVALUATING TEXT COMPLEXITY AND FLESCH-KINCAID GRADE LEVEL
Форма представленияСтатьи в зарубежных журналах и сборниках
Год публикации2017
Языканглийский
  • Замалетдинов Радиф Рифкатович, автор
  • Библиографическое описание на языке оригинала Solnyshkina, M.I., Zamaletdinov, R.R., Gorodetskaya, L.A., Gabitov, A.I. Evaluating text complexity and Flesch-Kincaid grade level. Journal of Social Studies Education Research 8(3), с. 238-248
    Аннотация The article presents the results of an exploratory study of the use of T.E.R.A., an automated tool measuring text complexity and readability based on the assessment of five text complexity parameters: narrativity, syntactic simplicity, word concreteness, referential cohesion and deep cohesion. Aimed at finding ways to utilize T.E.R.A. for selecting texts with specific parameters we selected eight academic texts with similar Flesch-Kincaid Grade levels and contrasted their complexity parameters scores to find how specific parameters correlate with each other. In this article we demonstrate the correlations between text narrativity and word concreteness, abstractness of the studied texts and Flesch – Kincaid Grade Level.
    Ключевые слова Narrativity Readability Syntactic simplicity T.E.R.A Text complexity Texts analysis
    Название журнала Journal of Social Studies Education Research
    Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на эту карточку https://repository.kpfu.ru/?p_id=171675

    Полная запись метаданных