Казанский (Приволжский) федеральный университет, КФУ
КАЗАНСКИЙ
ФЕДЕРАЛЬНЫЙ УНИВЕРСИТЕТ
 
INSTRUCTIONAL CONVERSATION AS A SOCIALLY-CONSTRUCTED COGNITIVE TOOL SERVES SECOND LANGUAGE LEARNING BY MEDIATING ITS OWN CONSTRUCTION, AND THE CONSTRUCTION OF KNOWLEDGE ABOUT ITSELF
Форма представленияСтатьи в зарубежных журналах и сборниках
Год публикации2016
Языканглийский
  • Мустафина Джамиля Насыховна, автор
  • Чернова Наталья Айратовна, автор
  • Библиографическое описание на языке оригинала Chernova, N.A, Mustafina, D.N. Instructional conversation as a socially-constructed cognitive tool serves second language learning by mediating its own construction, and the construction of knowledge about itself / N.A. Chernova, D.N. Mustafina // The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication – TOJDAC. - 2016. - November (Special Edition). – pp. 3114-3117.
    Аннотация The article deals with the implications for second language learning and teaching of a sociocultural theory of mind, as originally conceived of by L.S. Vygotsky. In second language research the study showed how pre-and intermediate speakers' performance breaks down in the face of a difficult narrative task and selfregulation and control over the mediational means are lost.
    Ключевые слова second language learning; mediational means control; zone of proximal development; selfregulation; activity theory; internalization; educational setting; participation
    Название журнала The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication
    URL http://www.tojdac.org/tojdac/VOLUME6-NOVSPCL_files/tojdac_v060NVSE230.pdf
    Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на эту карточку https://repository.kpfu.ru/?p_id=178178
    Файлы ресурса 
    Название файла Размер (Мб) Формат  
    F_tojdac_v060NVSE230.pdf 0,39 pdf посмотреть / скачать

    Полная запись метаданных