Форма представления | Статьи в российских журналах и сборниках |
Год публикации | 2018 |
Язык | русский |
|
Гимаева Инна Имамовна, автор
|
Библиографическое описание на языке оригинала |
Khakimullina R.R, Mikheeva V. V, Sokolova I.I. LOGOPEDIC RHYTHM IN CORRECTING SPEECH DISORDERS OF PRESCHOOL CHILDREN // АКТУАЛЬНЫЕ ПРОБЛЕМЫ ПРОФЕССИОНАЛЬНОГО ПЕДАГОГИЧЕСКОГО И ПСИХОЛОГИЧЕСКОГО ОБРАЗОВАНИЯ:Сборник статей по итогам Международной научно-практическойконференции (Саратов, 17 апреля 2018 г.). - Стерлитамак: АМИ, 2018. - 230 с. |
Аннотация |
АКТУАЛЬНЫЕ ПРОБЛЕМЫ ПРОФЕССИОНАЛЬНОГО ПЕДАГОГИЧЕСКОГО И ПСИХОЛОГИЧЕСКОГО ОБРАЗОВАНИЯ:Сборник статей по итогам Международной научно-практическойконференции (Саратов, 17 апреля 2018 г.). - Стерлитамак: АМИ, 2018. - 230 с. |
Ключевые слова |
logopedic rhythm, speech disorders, preschool children, correction |
Название журнала |
АКТУАЛЬНЫЕ ПРОБЛЕМЫ ПРОФЕССИОНАЛЬНОГО ПЕДАГОГИЧЕСКОГО И ПСИХОЛОГИЧЕСКОГО ОБРАЗОВАНИЯ:Сборник статей по итогам Международной научно-практическойконференции (Саратов, 17 апреля 2018 г.). - Стерлитамак: АМИ, 2018. - 230 с.
|
URL |
https://ami.im/mnpk-pp-28/ |
Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на эту карточку |
https://repository.kpfu.ru/?p_id=180623 |
Полная запись метаданных |
Поле DC |
Значение |
Язык |
dc.contributor.author |
Гимаева Инна Имамовна |
ru_RU |
dc.date.accessioned |
2018-01-01T00:00:00Z |
ru_RU |
dc.date.available |
2018-01-01T00:00:00Z |
ru_RU |
dc.date.issued |
2018 |
ru_RU |
dc.identifier.citation |
Khakimullina R.R, Mikheeva V. V, Sokolova I.I. LOGOPEDIC RHYTHM IN CORRECTING SPEECH DISORDERS OF PRESCHOOL CHILDREN // АКТУАЛЬНЫЕ ПРОБЛЕМЫ ПРОФЕССИОНАЛЬНОГО ПЕДАГОГИЧЕСКОГО И ПСИХОЛОГИЧЕСКОГО ОБРАЗОВАНИЯ:Сборник статей по итогам Международной научно-практическойконференции (Саратов, 17 апреля 2018 г.). - Стерлитамак: АМИ, 2018. - 230 с. |
ru_RU |
dc.identifier.uri |
https://repository.kpfu.ru/?p_id=180623 |
ru_RU |
dc.description.abstract |
АКТУАЛЬНЫЕ ПРОБЛЕМЫ ПРОФЕССИОНАЛЬНОГО ПЕДАГОГИЧЕСКОГО И ПСИХОЛОГИЧЕСКОГО ОБРАЗОВАНИЯ:Сборник статей по итогам Международной научно-практическойконференции (Саратов, 17 апреля 2018 г.). - Стерлитамак: АМИ, 2018. - 230 с. |
ru_RU |
dc.description.abstract |
Children's speech disorders lead to negative consequences for the development of cognitive
processes, the emotional - volitional sphere, and also cause isolation, restraint, feelings of inferiority
9
and other psychological changes. Early correction of preschoolers' speech is necessary for the
child's harmonious development, for his / her further successful schooling, in particular, prevention
of reading and writing disorders. The logopedic rhythm is one of the most effective methods of
speech correction, allowing you to build work based on gaming activity, which is a leading one in
preschool childhood. The main means of logarithmics are walking, dancing, finger exercises,
singing, various exercises for the development of articulation, breathing and voice. Tasks are
accompanied by music at a convenient pace. It can be concluded that logarithmics is useful not
only in correcting speech, but also for the overall development of the child. |
ru_RU |
dc.language.iso |
ru |
ru_RU |
dc.subject |
logopedic rhythm |
ru_RU |
dc.subject |
speech disorders |
ru_RU |
dc.subject |
preschool children |
ru_RU |
dc.subject |
correction |
ru_RU |
dc.title |
LOGOPEDIC RHYTHM IN CORRECTING SPEECH DISORDERS
OF PRESCHOOL CHILDREN |
ru_RU |
dc.type |
Статьи в российских журналах и сборниках |
ru_RU |
|