Форма представления | Статьи в российских журналах и сборниках |
Год публикации | 2018 |
Язык | русский |
|
Сагитова Римма Раисовна, автор
|
|
Федорова Дарья Сергеевна, автор
|
Библиографическое описание на языке оригинала |
Сагитова Р.Р. Англицизмы в Российской рекламе /Р.Р. Сагитова, Д.С.Федорова // Казанский вестник молодых ученых. - 2018. - Том 2. №4(7). - С. 49-51.
|
Аннотация |
КАЗАНСКИЙ ВЕСТНИК МОЛОДЫХ УЧЁНЫХ |
Ключевые слова |
linguistic, anglicisms, advertising, Russian language, English language, contrast, uniqueness, intensity |
Название журнала |
КАЗАНСКИЙ ВЕСТНИК МОЛОДЫХ УЧЁНЫХ
|
Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на эту карточку |
https://repository.kpfu.ru/?p_id=183785 |
Полная запись метаданных |
Поле DC |
Значение |
Язык |
dc.contributor.author |
Сагитова Римма Раисовна |
ru_RU |
dc.contributor.author |
Федорова Дарья Сергеевна |
ru_RU |
dc.date.accessioned |
2018-01-01T00:00:00Z |
ru_RU |
dc.date.available |
2018-01-01T00:00:00Z |
ru_RU |
dc.date.issued |
2018 |
ru_RU |
dc.identifier.citation |
Сагитова Р.Р. Англицизмы в Российской рекламе /Р.Р. Сагитова, Д.С.Федорова // Казанский вестник молодых ученых. - 2018. - Том 2. №4(7). - С. 49-51.
|
ru_RU |
dc.identifier.uri |
https://repository.kpfu.ru/?p_id=183785 |
ru_RU |
dc.description.abstract |
КАЗАНСКИЙ ВЕСТНИК МОЛОДЫХ УЧЁНЫХ |
ru_RU |
dc.description.abstract |
The problem of using English words in advert texts is actual. We are all consumers and due to advertising,
we choose goods or services. Daily there is a large amount of new shops, companies in front of us and each one need
a name, which should be harmonic and motivated. The main aim of our investigation is to identify advisability of
using English words in Russian names of shops and companies. English borrowings in advertising texts in Russian
serve as a source of enrichment of the Russian language. In Russia in recent years, there has been widespread use of
English-language borrowings in virtually all spheres of human activity, and especially in advertising texts. Thus, as a
conclusion we can point out that English-language loan in advertising texts in Russian serve as a source of enrichment
of the Russian language, because based on English borrowings a huge number of neologisms, linguistic devices are
created to strengthen such pragmatical characteristics of the advertising language |
ru_RU |
dc.language.iso |
ru |
ru_RU |
dc.subject |
linguistic |
ru_RU |
dc.subject |
anglicisms |
ru_RU |
dc.subject |
advertising |
ru_RU |
dc.subject |
Russian language |
ru_RU |
dc.subject |
English language |
ru_RU |
dc.subject |
contrast |
ru_RU |
dc.subject |
uniqueness |
ru_RU |
dc.subject |
intensity |
ru_RU |
dc.title |
Англицизмы в Российской рекламе |
ru_RU |
dc.type |
Статьи в российских журналах и сборниках |
ru_RU |
|