Казанский (Приволжский) федеральный университет, КФУ
КАЗАНСКИЙ
ФЕДЕРАЛЬНЫЙ УНИВЕРСИТЕТ
 
SCHOOL TEACHERS' CONTINUING PROFESSIONAL DEVELOPMENT AND THEIR ENGAGEMENT IN RESEARCH.
Форма представленияСтатьи в зарубежных журналах и сборниках
Год публикации2018
Языкрусский
  • Латыпова Лилия Агзамовна, автор
  • Полякова Оксана Викторовна, автор
  • Сунгатуллина Диляна Дамировна, автор
  • Библиографическое описание на языке оригинала Oksana Polyakova, Liliya Latypova, Dilyana Sungatullina. SCHOOL TEACHERS' CONTINUING PROFESSIONAL DEVELOPMENT AND THEIR ENGAGEMENT IN RESEARCH. The European Proceedings of Social & Behavioural Sciences EpSBS. – 2018 – Vol. XLV. – Pp. 825-832.
    Аннотация The aim of this paper is to investigate the degree of secondary teachers' involvement into scientific research in Tatarstan and to identify the gap between the research competence required for it. The authors identify factors determining teachers' eagerness towards reflective inquiry. The authors proposed the strategy to promote the development of research competence of teachers.
    Ключевые слова Research engagement, reflective teacher, research literate teachers, continuing professional development, critical thinking.
    Название журнала The European Proceedings of Social & Behavioural Sciences EpSBS.
    URL https://www.futureacademy.org.uk/files/images/upload/IFTE2018F096.pdf
    Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на эту карточку https://repository.kpfu.ru/?p_id=184827

    Полная запись метаданных