Форма представления | Статьи в зарубежных журналах и сборниках |
Год публикации | 2018 |
Язык | русский |
|
Колосова Елена Ивановна, автор
|
Библиографическое описание на языке оригинала |
Колосова Е.И. Методические приемы преподавания родственных языков в вузе(Teaching of related languages: maim metodical principles) // Актуальные проблемы обучения русскому языку XIII (Current issuesof the Russian language teaching XIII), doc.PhDr.Mgr. Simona Korycankova (ed.). - Brno: Masarokova univerzita, 2018. - P.130-135. |
Аннотация |
Актуальные проблемы обучения русскому языку XIII (Current issuesof the Russian language teaching XIII) |
Ключевые слова |
интерференция, сравнительно-сопоставительный метод, родственные языки, методика преподавания, русский язык; interference, comparative contrastive method, related languages, methods of teaching, Russian language |
Название журнала |
Актуальные проблемы обучения русскому языку XIII (Current issuesof the Russian language teaching XIII)
|
Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на эту карточку |
https://repository.kpfu.ru/?p_id=188845 |
Полная запись метаданных |
Поле DC |
Значение |
Язык |
dc.contributor.author |
Колосова Елена Ивановна |
ru_RU |
dc.date.accessioned |
2018-01-01T00:00:00Z |
ru_RU |
dc.date.available |
2018-01-01T00:00:00Z |
ru_RU |
dc.date.issued |
2018 |
ru_RU |
dc.identifier.citation |
Колосова Е.И. Методические приемы преподавания родственных языков в вузе(Teaching of related languages: maim metodical principles) // Актуальные проблемы обучения русскому языку XIII (Current issuesof the Russian language teaching XIII), doc.PhDr.Mgr. Simona Korycankova (ed.). - Brno: Masarokova univerzita, 2018. - P.130-135. |
ru_RU |
dc.identifier.uri |
https://repository.kpfu.ru/?p_id=188845 |
ru_RU |
dc.description.abstract |
Актуальные проблемы обучения русскому языку XIII (Current issuesof the Russian language teaching XIII) |
ru_RU |
dc.description.abstract |
It is widely known that in methods of language teaching special attention is always paid to the interference at all language levels, so called feedback method is used as well as comparative and contrastive methods. It seems in this case to mention it could be the reason to study attentively some special methods which can help to develop language intuition which in turn will help to understand the essence of the language and to see differences and similarities of the language and culture pictures of the world.
Language teaching in today's world always takes into account problems of intercultural and interlanguage communication, it is aimed at achieving effective communication and adequate understanding between participants of the communicative act who can be representatives of different cultures. |
ru_RU |
dc.language.iso |
ru |
ru_RU |
dc.subject |
интерференция |
ru_RU |
dc.subject |
сравнительно-сопоставительный метод |
ru_RU |
dc.subject |
родственные языки |
ru_RU |
dc.subject |
методика преподавания |
ru_RU |
dc.subject |
русский язык; interference |
ru_RU |
dc.subject |
comparative contrastive method |
ru_RU |
dc.subject |
related languages |
ru_RU |
dc.subject |
methods of teaching |
ru_RU |
dc.subject |
Russian language |
ru_RU |
dc.title |
Методические приемы преподавания родственных языков в вузе(Teaching of related languages: maim metodical principles) |
ru_RU |
dc.type |
Статьи в зарубежных журналах и сборниках |
ru_RU |
|