Казанский (Приволжский) федеральный университет, КФУ
КАЗАНСКИЙ
ФЕДЕРАЛЬНЫЙ УНИВЕРСИТЕТ
 
RSS Ins Вконтакте twitter facebook
ESTABLISHING EFFECTIVE TEACHING FOR ROBOTICS: A COMPARISON STUDY OF BACHELOR STUDENTS PARTICIPATED IN INTRODUCTION TO ROBOTICS COURSE
Форма представленияСтатьи в зарубежных журналах и сборниках
Год публикации2018
Языканглийский
  • Абрамский Михаил Михайлович, автор
  • Магид Евгений Аркадьевич, автор
  • Цой Татьяна Григорьевна, автор
  • Абрамский Михаил Михайлович, автор
  • Цой Татьяна Григорьевна, автор
  • Библиографическое описание на языке оригинала Tsoy Tatyana, Sabirova Leysan, Abramsky Mikhail,Magid Evgeni. Establishing Effective Teaching for Robotics: a comparison study of Bachelor students participated in Introduction to Robotics course//ICAROB 2018: PROCEEDINGS OF THE 2018 INTERNATIONAL CONFERENCE ON ARTIFICIAL LIFE AND ROBOTICS. - 2018. - Vol., Is.. - P.212-215.
    Аннотация Global demand in robotics specialists arose necessity of establishing educational programs in robotics, which sets new challenges for modern educational system. In 2017 Kazan Federal University launched master's program in Intelligent Robotics to produce specialists considering core engineering competences and such important skills as self-motivation, critical thinking etc. This paper presents results of continuous survey among undergraduate students of Introduction to Robotics course that helps understanding dynamics of student's motivation to study robotics, attitude toward education methods to improve teaching strategies.
    Ключевые слова Robotics; education; engineering education; master program; motivation
    Название журнала ICAROB 2018: PROCEEDINGS OF THE 2018 INTERNATIONAL CONFERENCE ON ARTIFICIAL LIFE AND ROBOTICS
    Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на эту карточку https://repository.kpfu.ru/?p_id=192876

    Полная запись метаданных