Казанский (Приволжский) федеральный университет, КФУ
КАЗАНСКИЙ
ФЕДЕРАЛЬНЫЙ УНИВЕРСИТЕТ
 
ACTUALIZATION OF DECONSTRUCTION AS THE MEDIA EDUCATION ELEMENT
Форма представленияСтатьи в зарубежных журналах и сборниках
Год публикации2019
Языкрусский
  • Котляр Полина Сергеевна, автор
  • Библиографическое описание на языке оригинала Nikolaeva E.M. Actualization of deconstruction as the media education element /E.M.Nikolaeva, P.S.Kotliar // Internaitional journal of humanities and cultural studies Special Issue July.- Р.186-191, 2016
    Аннотация The current stage of the interactions in the “man-media-man« system sets new parameters to practitioners of modern education. Media education programs have been used for quite long time in Europe, the USA, Canada and other countries, but it will take decades until media education becomes global and universal. The existing curriculum overload and a lack of qualified teachers in this area are the main obstacles to the global dissemination of media education. In this paper, the author attempts to identify the sociocultural context of formation of media education mission, and in this regard, considers the concept of deconstruction as a way of approaching to media literacy.
    Ключевые слова Media Education, Teaching Strategies, Education, Media Literacy, Deconstruction
    Название журнала International Journal of Humanities and Cultural Studies
    URL http://www.ijhcs.com/index.php/ijhcs/index
    Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на эту карточку https://repository.kpfu.ru/?p_id=198230

    Полная запись метаданных