Казанский (Приволжский) федеральный университет, КФУ
КАЗАНСКИЙ
ФЕДЕРАЛЬНЫЙ УНИВЕРСИТЕТ
 
FEATURES OF PROGNOSTIC COMPETENCE OF YOUNGER SCHOOLCHILDREN WITH DEFICIT DEVELOPMENT
Форма представленияСтатьи в зарубежных журналах и сборниках
Год публикации2019
Языканглийский
  • Артемьева Татьяна Васильевна, автор
  • Ахметзянова Анна Ивановна, автор
  • Артемьев Дмитрий Андреевич, автор
  • Библиографическое описание на языке оригинала Artemyev Dmitry Andreevich, Akhmetzyanova Anna Ivanovna, Artemyeva Tatiana Vasilyevna, Features of prognostic competence of younger schoolchildren with deficit development//DILEMAS CONTEMPORANEOS-EDUCACION POLITICA Y VALORES. - 2019. - Vol.6, Is.. - Art. №6.
    Аннотация The purpose of this study is to identify the specific features of prognostic competence of younger schoolchildren with musculoskeletal system disorders, hearing, vision and speech impairments. The study revealed that children of primary school age with speech disorders have a lower ability to predict future events in the areas of relationships with adults and peers in compare to their peers with no impairments. Younger schoolchildren with visual impairments have difficulties in regulating their behavior during educational activities. Schoolchildren with hearing impairments have difficulties in identifying causal links of future situations.
    Ключевые слова Features of prognostic competence of younger schoolchildren with deficit development
    Название журнала DILEMAS CONTEMPORANEOS-EDUCACION POLITICA Y VALORES
    Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на эту карточку https://repository.kpfu.ru/?p_id=202398
    Файлы ресурса 
    Название файла Размер (Мб) Формат  
    F_Features_of_prognostic_competence_of_younger_schoolchildren_with_deficit_development.pdf 0,13 pdf посмотреть / скачать

    Полная запись метаданных