Казанский (Приволжский) федеральный университет, КФУ
КАЗАНСКИЙ
ФЕДЕРАЛЬНЫЙ УНИВЕРСИТЕТ
 
FEATURES OF PROGNOSTIC COMPETENCE OF SCHOOLCHILDREN WITH DEFICITARY DYSONTOGENESIS AND ITS FORMATION STRATEGY
Форма представленияСтатьи в зарубежных журналах и сборниках
Год публикации2019
Языканглийский
  • Артемьева Татьяна Васильевна, автор
  • Ахметзянова Анна Ивановна, автор
  • Нигматуллина Ирина Александровна, автор
  • Библиографическое описание на языке оригинала Akhmetzyanova A.I, Nigmatullina I.A, Artemyeva T.V., Features of Prognostic Competence of Schoolchildren with Deficitary Dysontogenesis and Its Formation Strategy//Smart Innovation, Systems and Technologies. - 2019. - Vol.139, Is.. - P.471-479.
    Аннотация Modern psychological researches emphasize the need to identify the problems of socialization in younger schoolchildren with deficitary dysontogenesis. These studies highlight difficulties that schoolchildren face with in predicting events in communication with peers and adults, in virtual communication, in educational activities and in relation to the disease, imposing restrictions on their successful socialization. This is why it is important to identify the deficit of prediction in schoolchildren suffering from visual, hearing, speech, and musculoskeletal disorders and develop directions for the formation of prognostic competence.
    Ключевые слова rognostic competence, Junior schoolchild, Developmental disorders, Psychological support
    Название журнала Smart Innovation, Systems and Technologies
    URL https://www.scopus.com/inward/record.uri?eid=2-s2.0-85066913960&doi=10.1007%2f978-3-030-18553-4_58&partnerID=40&md5=9135d8789c82b82103cbe7fee60535b2
    Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на эту карточку https://repository.kpfu.ru/?p_id=204622
    Файлы ресурса 
    Название файла Размер (Мб) Формат  
    Statya.pdf 2,41 pdf посмотреть / скачать

    Полная запись метаданных